E.Akribori

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Meja
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 049
M

Meja

Någon som har erfarenhet eller vet något om Akribori avkommer. Ska köpa 4 åring oinride e.Akribori. Verkar ha bra psyke.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: E.Akribori

Vi har ett fyrårssto e Akribori + att vi fött upp ett sto som nu är sålt som är 2 i år efter honom. Båda två är snygga hästar med mkt resning och rör sig bra, både dock ur stofamiljer med mkt gång där A använts för typförbättring och det har han verkligen gjort. Båda är otroligt trevliga att ha att göra med. 4 åringen har fölat i år e Metall, mkt trevlig hingstunge, ska visas senare i aug. Se vår hemsida under min profil för bilder.

Tre Akriboriavkommor är uppvuxna här hos oss.
En är vår egen uppfödning som är 4 i år och som kvalade till och visades på riksföl som föl. Som treåring blev hon klass I som både hopp- och gångartstalang och fick mycket goda omdömen på sitt ridprov.
Hon har ett helt fantastiskt temperament och klarar av precis allt...var helt oberörd av inridningen och älskar människor och arbete.
Otroligt självständig och mycket ranghög.

Ytterligare en inköptes som föl tillsammans med sin mor och såldes sedan som tvååring. Hon är känslig och oerhört social och fick 47 poäng som gångartstalang på treårstest.

Båda dessa är mycket bra i typen med härlig utstrålning och bra gångarter.

Den sista är nu två år och ägs inte av oss men kom hit som föl. Hon är precis som de andra mycket klok och lätthanterlig och här har A verkligen förbättrat typen och faktiskt också gången.
Hoppförmågan har vi ännu inte sett något av men hon har ett mycket hoppstarkt sto som mor.

Sammanfattningsvis är det just typen, temperamentet och det påtagligt lätthanterliga hos dessa hästar med mycket olika möderne som är det gemensamma.

En utav mina gamla ridlärare hade en avkomma efter Akribori. Det var en trevlig häst som rörde sig lätt och fint. Hon var dock lite kraftigt byggd men dock ej klumpig för det. Snäll och lugn i temperamentet.

Vi har ett ettårigt sto i vårat stall efter Akribori. Hon är snygg, högrest och med mycket trevliga rörelser. Dessutom supersnäll och mysig.

Jag har själv en 3 åring efter honom. har även ett tiotal andra avkommor "runt om i vänkretsen" och alla är högresta och otroligt sociala.Mkt enkla att hantera och lära nya saker.
Dock verkar det som kombinationen Maraton/Akribori har gett lite mer humör än de övriga...

Egentligan bara positivt att säga vad det gäller hantering/inlärning av dessa avkommor.

Liknande trådar

Avel Funderingarna går lite kring att betäcka min swb och jag har såklart lite koll på en del hingstar. Men det är ju alltid ett sammelsurium... 2
Svar
38
· Visningar
3 721
Senast: Hedwig
·
Avel Halloj! Jag är helt ny till avel och kan väldigt lite. Fick mitt första föl för några dagar sedan och insåg då en sak. Stuteriet jag...
Svar
2
· Visningar
587
Senast: Freazer
·
Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke... 2
Svar
25
· Visningar
1 768
Senast: Nikan
·
Avel Är i startgroparna att leta hingst. Men när brukar de hingstar som kommer vara i avel ha kommit ut på Språngrulla ? Som det är nu så...
Svar
0
· Visningar
174
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka