e-ponny????

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare vikan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 3 067
Status
Stängd för vidare inlägg.
V

vikan

:bow: jag har en ponny o en litten häst men nu ska de visst att en litten häst ska bli e-ponny ?? ja vet inte hur de funkar ?snälla förklara du som vet ????

Sv: e-ponny????

men de ska komma e-ponny i vår istället före att litten häst ska tävla mot typ 170 hästar tror ja att de va

E-Ponny låter som nått som har med EU att göra tycker jag. Så är de säkert inte, men de låter iaf tråkigt!
;)

Jo,E-ponny låter bra!!:bump:Fick min häst mätt av proffs häromdan och blev inte så positivt överraskad.Har tidigare mätt honom själv och fått honom till typ 152-153,alltså rätt liten storhäst.Det var nog mitt önsketänkande som fick honom till det,jag vill ju att han ska vara stor...:angel:

Nu visade det sig att han var,hör och häpna 149cm!!:eek:Vad f*n,varför?vilken löjlig höjd!! Om det fanns e-ponnyer skulle väl han klassas som en sådan?
Som det nu är är han ju inte ponny,men knappast storhäst heller...

Men hur hög får en e-ponny bli då!? ska den tävla mot ponnyer?

*Chappe blev just orolig över hennes egen*

men jag skojar ju.Tycker det skulle vara kul om det fanns e-ponnyer för då skulle min LILLA häst passa in i någon kategori:D

egentligen är det ju ganska bra ifall storhästarna skulle få bli två kategorier, just för höjd och avstånd. en liten storhäst har ju inte mycket att säga till om på en bana med högre hinder..

Kan hålla med om att det hade kunnat vara bra, men vilken höjd skulle Kat E rida då?

Små hästar kan också hoppa högt se Mynta tex, men det är oftast avståndet som blir problem!

Jag har den optimala E-ponnyn..

mankhöjd: 148 cm
Vikt: 650 kg
Täckesstorlek: 155 cm
Övr utrustn: Full
Matkonto: Maxat

:banana: INFÖR E-PONNY NU!

Jätte kul att helt plötsligt ha en "ponny" när man en gång i tiden köpt en häst.. Hihi

Alltså... det där talades det om för typ minst 30 år sen eller så... Och det blev inget av det då heller!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, jag är 13 år och älskar hästar. Och jag vill Så gärna ha en egen ponny. Men jag vet inte om jag är redo för en egen ponny. Jag har...
Svar
9
· Visningar
1 242
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan hej! jag e 12 år o är 164 i väger 40kg. är jag för stor för b ponnys? för just nu på min ridskola rider jag bara små ponnies även om jag... 2
Svar
21
· Visningar
1 917
Senast: ameo
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
1 008
Senast: Mli
·
Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 614
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025