Ebay hjälp!

Sv: Ebay hjälp!

Jag har handlat från både eBay UK och US, och det har fungerat smidigt. Men som det påpekats tidigare i tråden är det ju olika personer som säljer, så det går knappast att ge något enhetligt omdöme. Jag brukar dock kolla säljarens omdömen innan jag bjuder på något, för det är det minsta man kan göra för att undvika problem.

Nejnej, självklart inte. Men jag tror man heldre kper saker på Ebay, iaf kollar eftersom det just är större utbud.

Sen har jag av någon anledning erfarenhet att det är fler seriösa säljare på Ebay än Tradera, konstigt nog.

Ja det är ju roligare att hitta saker inte alla andra har såklart. Jag har gjort hundratals affärer på båda ställena - har gått på fler nitar på Ebay och när det väl trasslar kan det vara rätt bökigt att reda ut
t ex via PayPal.

självklart kan man inte veta hundra... finns ju alltid idioter och oärliga människor... Hur brukar folk i allmänhet ställa sig till att skicka sakerna över halva världen?

De skickar ju med glädje från både asien och annat så de problemen är minst....
Priset efter priset är fraktpriset... men det är oftast inom sitt land så lite mer blir det till Sverige...
Ibland står det sofortkaufen= köp nu
P står för paypal. Smidigt sätt att betala men det tycker kanske inte alla...

tack än en gång... det är sån här info jag behöver ju.... skickar alla överallt eller det står någonstans om dom gör det eller man ska maila och fråga innan eller??
så om det inte står p efter så är det igen bra ide att bjuda där då? ska man skapa konto på paypal först då?? vad brukar frakten hamna på från tex tyskland på tex ett träns eller täcke...

Tusen frågor... förlåt:o

Halva världen blir det inte direkt. Håller du dig inom EU så slipper du ju dessutom tullen, alltså är brittiska och tyska bra.
Det står på auktionssidan för varje produkt vart säljaren skickar till, bara inom Tyskland, Europa, USA, Asien osv...

ok tack... börjar fatta nu... ( har dysleksi också så språk är ju inte riktigt min grej om man säger så... kan ju fan knappt svenska:))

vet ni vad rundsytt och kandar heter på tyska??

Jag brukar kolla med säljaren om det inte står att h*n skickar över Europa. Frakt från England med ett täcke gav jag ca 300:- för. Då kom det levererat till dörren.
Man registrerar ett Paypalkonto före man betalar... Enkelt är det. Jag hade nog vågat köpa från företag och billigare saker utan paypal. Kanske inte DYRA saker från privatperson med dålig eller 0 omdöme.
har du handlat mkt med Tradera innan eller inte? Det fungerar ju eg likadant. Bara att man får "prata" på engelska... Vilket jag är halvt värdelös på... haha

kandare... rundsytt vet jag faktiskt inte. Var ngn som tipsade om ngn altavista översättning igår...

"rolled leather" eller "rolled bridle" har jag sett förekomma. Men prova att sök på bara "rolled" i hästsport-kategorin så bör du få upp någonting iaf.

har väl inte handlat något på tradera direkt... hittar inget kul där... vill ha ett rundsytt kandar (fast det kanske du förstod). tyskarna brukar ha bra grejor.

ska kolla altavista. har kollat andra översättningsidor men det finns inte med där... :(

När man ska registrera sig på ebay-uk måste man ju ange kortnummer och det?? är ok? är väl inte farligare där än på svenska sidor antar jag..

Inte eBay, men jag kan passa på och tipsa om den tyska webshopen Calevo och som finns i en svensk version (klicka på den svenska flaggan på första sidan).

Det kan ju inte finna sfler sidor kandare än att du kan leta lite där :)
Då får du dessutom fler hintar om vad det mesta heter...
Ganska likt svenska på mycket i Tyskland

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 119
Senast: Blyger
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära... 2
Svar
24
· Visningar
8 853
Senast: Migo
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 905
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 381
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka