Ebay hjälp!

Johanna.Ingvarsoon

Trådstartare
Har också fastnat i ebay träsket nu... men jag tittar bara för jag fattar inte den tyska sidan riktigt.... någon som kan förklara vad sakerna betyder där... Är det många av er som fyndar? hur funkar frakt och så? och betalning? Vad ska man tänka på? är inne på den amerikanska också. Funkar det därifrån också??? dom har lite roligare saker där än vad vi har i sverige så det hade varit kul att shopa lite..

Kan man få en guidad tur, tack??? :bow::bow::bow:

Sv: Ebay hjälp!

kan du inte kolla tradera?
de är väl samma fast sverige?

och allt blir mycket lättare!

nja... tradera har kanske inte riktigt samma saker eller priser.. säljs inte jättemycket kvalitets grejor på tradera... inget jag vill ha ialla fall...

hittade ebay.co.uk... dom har fal täckena... har ett sånt. är det bästa jag har haft. säljs inte i sverige längre. tyvärr...

Ebay är ingen affär, om de har ett täcke av en viss sort beror det på att det för tillfället finns säljare med såna till salu. Om en vecka kanske det inte finns alls.

jo tack jag vet att det är en aktionsajt. och att alla saker är privatpersoner som säljer... men eftersom fal är från england och säljs där så är ju risken lite större att ebay i england har personer som vill sälja sina felinköpta täcken än att tradera skulle ha det... eftersom dom inte säljs i sverige från början.

Även företag säljer på Ebay. Ett tips att är att läsa hjälpen som finns på Ebay. All information du behöver finns där till minimal ansträngning.

Jag har överhuvudtaget inte nämnt Tradera. Däremot tycker jag du har fel när du säger att det inte säljs kvalitetsgrejer där. Procentuellt sätt, i jämförelse med Ebay, tror jag inte skillnaden är så stor. Eftersom du aldrig vet vad som kommer dyka upp fattar jag inte hur du kan säga att du inte vill ha nåt som finns där. Det kanske dyker upp 10 FAL-täcken imorgon.

Det finns väl Ebayshoppar också. Det är affärer!!!
JAg håller med Johanna om att det finns mängder av utrustning som inte finns i Sverige...

Tack EmelieR!!!

Elektron- om jag nu gärna vill handla på utländska auktionssidor av olika anledningar så kanske jag kan få göra det utan att du ska behöva komma med predikningar om att tradera är lika bra... Tack men jag vet att tradera finns, är inne och kollar där i stort sätt varje dag, men tycker mest att där finns skit så därför vänder jag mig någon annanstans också. vad beträffande informationsidan på ebay så är den på tyska och jag kan inte ett ord tyska så därför vänder jag mig hit för att få lite tips. Om det är ok för dig????

Vad jag sa var det du säger om Tradera inte stämmer. Var du vill handla bryr jag mig inte om.

Jag kan inte se att du frågat efter tips. Tips - hur Ebay fungerar står på Ebay, finns på fler språk. Även svenska.

Här får du ett till tips www.tullverket.se.

Vilket är det du inte förstår då??? Så länge du handlar med EU så behöver du inte betala tull om jag har försått det hela rätt. Men oftast så behöver man inte det annars heller. Så är det ju även när man handlar från Tradera ibland.
Annars fungerar det som vilken auktion som helst. Du sätter ditt maxbud och om du har det högsta så vinner du.

ja ok... men så långt är jag med... det är väl kanske mest språket och sidornas uppbyggnad jag inte fattar... ( är kanske trög) tex så på den tyska sidan så står det först ett pris och sen ett till precis efter...:confused: varför? så är det inte på tradera...

vissa finns det en tråd med översättninar av hästord här?? jag hittar inte den... någon??

Det är större utbud på Ebay. Allt som säljs på Tradera går iprincip att köpa var som helst.

Jag har aldrig påstått motsatsen. Naturligtvis är det större utbud eftersom Ebay är världsomspännande. Världen är större än Sverige, det behöver man inte vara Nobelpristagare för att veta. Det betyder inte att det procentuellt sett är mer skit på Tradera än Ebay.

Jag tror inte jag kan förklara mig tydligare än så.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 119
Senast: Blyger
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära... 2
Svar
24
· Visningar
8 853
Senast: Migo
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 905
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 388
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka