EC hand - för en bättre hand

Sv: EC hand - för en bättre hand

Nja...jag tror att den kan skapa ett nog så otrevligt problem för ryttaren, nämligen en taskig sits. Att sitta och titta ned på tygeln oavbrutet för att "upptäcka" om man ev är hård i handen låter i mina öron som en dålig idé :crazy:

Men..om alternativet är att ryttaren sliter sönder häststackaren i truten, ja då är väl problemet med blicken/sitsen mindre antar jag.

Sv: EC hand - för en bättre hand

Finns så många som redan sitter och stirrar på hästens nacke när de rider, då kan man väl lika bra stirra på en sån här liten mojäng. Själv tycker jag att min häst har en så fin nacke att jag inte kan sluta beundra den när jag rider :angel:

Tycker den verkar intressant och värd att testa. Har sett den på mässa men tog mig aldrig tid att kika närmre. Spännande att höra om någon här har provat.

Liknande trådar

Utrustning Funderar på att investera i boxmattor, ni som har eller har haft, vad är era erfarenheter? Går det åt mindre strö eller lika mycket men...
Svar
17
· Visningar
1 275
Senast: Marita73
·
Utrustning Hej! Någon som har koll på företag man skulle kunna anlita för att köra en häst från stockholmstrakten till Nederläderna? (Eindhoven)...
Svar
3
· Visningar
260
Senast: Rosett
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 930
Senast: Görel
·
Utrustning Jag har som rubriken lyder problemet att ha ett väldigt smalt ansikte med ett gigantiskt bakhuvud, detta resulterar i att i princip ALLA...
Svar
4
· Visningar
655

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka