• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Indyhope
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 598

Indyhope

Trådstartare
Någon som vet lite mer om honom? Hur hans avkommor är osv. Ja, allt egentligen. :)
Går det att sälja efter honom?

Senast ändrad:
Sv: Echo

Arras och Hövdingen + Archipelago är ju bra hästar.....men kommer inte ihåg honom själv som någon stor stjärna i Frankrike när han tävlade. Njaa inget för mig. :smirk:
Det finns nog mera intressanta hingstar i Frankrike om man vill ha Franskt. :d

Går det att sälja efter honom?

Tveksamt om dom håller hög kurs.

Vi var ju på auktion i samband med Prix d´Amerique och där var intresset lågt för ungarna och han själv. (du vet..försäljning av 100 dels avelshingst)

Vi har fått en unge efter Echo undan Gloss och den knatade in lite över 100 tusen. Är inte vid livet nu.

AM

Ja, jag funderade lite om det här med att han har låg status i Frankrike. Han har inte lämnat så jättemycket där egentligen (annat än My Love Lady), men här i Sverige finns flera bra hästar. Kan det bero på att han har fått amerikanska märrar här, men franska märrar i Frankrike? Han kanske inte passar på franska märrar?! :confused:

Som tidigare sagts så är han inte så eftertraktad i Frankrike, men har väldigt bra resultat med amerikanskt/svenskt stammade märrar.

Jag vet inget om avkommorna, men jag minns Echo själv från Solvalla, fyraåringseliten, enormt pampig på banan, spurtade som ett jehu och var tvåa efter Tap In, om jag inte minns alldeles galet!

Hur var den i psyket?

Nu hade vi honom enbart fram till ett och ett halvt års ålder.

Vill nog minnas att han var ganska fjantig och lite vek jämfört med hur Gloss ungar var annars.
Gloss själv är ju sylvass och mycket aristokratisk dam som vet sitt värde. Lite fisförnäm :D

I övrigt en ganska grov hingst. Hade ett öra som tippade inåt :D
Silverfärgad svans på en brun kropp.
AM

Liknande trådar

Trav Är en som är ganska ny inom trav och monté världen och funderar på att köpa min första monté sadel. Men vet inte riktigt vilken? Väger...
Svar
1
· Visningar
315
Senast: MayGrace
·
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
565
Senast: Elo
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
515
Senast: Unafraid
·
Ekonomi & Juridik Hej! Har lite frågor ang. hästar som inte blivit färdigregistrerade och vad som kan vara viktigt att tänka på i detta fall. Kikar...
Svar
11
· Visningar
1 018
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka