Eclipse Muskel-E

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Notorius
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 171
N

Notorius

Nån som ger det?
Är det bra?
Funderar på att ge det till min häst nu när jag rider igång honom och framöver också.

Sv: Eclipse Muskel-E

Har för mig att det är burken med grönt lock... Och jag har användt den. Tycker att den funkar precis likadant som V.S.L E-vitamin, den bruna buirken med orange lock. Fast vV.S.L blir billigare i längden... Men ja, det får fina muskler, blir bulliga lättare...

Kan man ge detta året om eller bara tillfälligt?
Min häst har svårt att sätta ordentliga muskler och behålla dom.
Har uträknad foderstat med en kvot på 6.9.
Ska man ge extra selen då eller det behövs inte om behovet redan är täckt?

Jag ger min häst muskel E som är ett rent e- vitamin preparat tillskillnad från V S L som innehåller lysin och selen också. Jag ger min häst muskel E för att han får olja i maten och då går det åt mer E- vitamin.

Men vad är skillnaden om det finns lysin och selen med e-vitaminen? Annan effekt? Behöver man tillsätta extra selen om man ger e-vitamin? Undrar mest för hästen har redan selenbehovet tillgodosätt.
Vad händer om hästen får e-vitamin överskott?

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
2 019
Senast: tanten
·
Foder & Strö Behöver tips på vad jag kan ge min häst för att han ska gå upp i vikt. Han äter så mycket hö han orkar men de räcker inte. Han har en... 2
Svar
26
· Visningar
1 400
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
888
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av kollagen- tillskott till häst med ligament- / senskada ? Självklart är hästen under vet uppsyn och nu även...
Svar
0
· Visningar
290
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka