Effekter i Movie Maker?

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare heylan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 938
H

heylan

När jag sitter o pular med filmer i MovieMaker så kan jag bara göra sådana "överlappande" övergångar mellan olika filmsnuttar. Har ju sett att många har olika roliga övergångar, men hur gör jag det? Läste oxå att man skulle kunna ljusa upp filmer, var? O sådana textrutor, var gör ni dom? (Ser ut som PowerPoint-rutor, är det sådana som är inlagda?). Har jag en annan verson av MovieMaker eller är jag bara helt enkelt väldigt blond?!:smirk:

Sv: Effekter i Movie Maker?

Kom på en fråga till; Hur fixar jag med musiken så att den tar slut? Förra filmen jag gjorde var tre minuter o låten var fem...alltså bidde det två minuter med bara svart skärm o musik på slutet... ...o om jag vill ha flera låtar, eller pratet på filmen ibland o bara musik ibland?

Tack för svaret! ...men jag har nog en annan (äldre?) version...har nämligen inte något som heter "Visa videoeffekter" eller liknande, o så ser det inte lika "flashigt" ut... Typiskt!

heylan skrev:
Kom på en fråga till; Hur fixar jag med musiken så att den tar slut? Förra filmen jag gjorde var tre minuter o låten var fem...alltså bidde det två minuter med bara svart skärm o musik på slutet... ...o om jag vill ha flera låtar, eller pratet på filmen ibland o bara musik ibland?
Du gör som när du redigerar längden på klippen.. Alltså går du till slutet på låten sedan drar du i remsan tills den är kant i kant med sista klippet:D

Jag hittade det strax efter jag hade skrivit frågan..:smirk: Men tack ändå!:p

går det ladda hem senar version av windows movie maker?
jag tror jag också har ver. 1.

Liknande trådar

E
IT & mobiler Jag har skaffat en ny videokamera. En JVC Everio S GZ-MS90. Är jättenöjd med den, dock funkar det inte att importera dens videoklipp...
Svar
2
· Visningar
1 059
Senast: -emmaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka