Effektiv vid busig häst?(Sadellim)

Sv: Effektiv vid busig häst?(Sadellim)

Jag kan tänka mej att man kan sitta mer avslappnat med lite klister (speciellt vid dressyr) för om man har glidiga ridbyxor blir det lätt att man spänner sej för att hålla sej i rätt position. Skulle gärna prova faktiskt!

Haha, när jag tänker efter så har jag "stövelvax" nånstans, och det ska tydligen ge samma effekt fast på ridstövlarna.. Förutsätter att man har hoppläder ;)

Undrar "hur bra" man fastnar då.
Tänk om man tvingas ta av både ryttare och sadel sen då.. :p

Helt klart något som måste införskaffas inför vår skånska Bukeritt i sommar! :D

Immer

Det kanske man skulle pröva inför säsongsstarten i ft. Min häst e nämligen lite "flaxig" i terrängen, så jag har åkt av TVÅ tävlingar i rad :mad:

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 918
Senast: Görel
·
Utrustning Är det någon som provat det? Funkar de? Alltså en munkorg som är av mjukt hönätsmaterial. Har inte hittat nån i Sverige. Sweet net...
Svar
1
· Visningar
224
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
924
Senast: Bison
·
Utrustning Kommer att behöva börja rida med pannlampa nästa år om vi ska kunna göra längre turer än 1km 🙈 Finns det enkoma pannlampor till hjälmar...
Svar
10
· Visningar
389
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Sängproblem...
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur