Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagen började bra med att jag vaknade i hyfsad tid. Det är bra för då kommer jag oftast till skott med att göra yoga. Jag har fått en rekommendation/utmaning av "chefsyogaterapeuten" om att göra ett pass för kapha några gånger i veckan. Sedan var det visst intressant för henne att få en rapport om effekterna. Hon var nyfiken helt enkelt.

Vi har en del intressanta samtal hon och jag. När vi pratades vid häromdagen avslöjade jag att jag haft en så spacad upplevelse i våras och beskrev sedan vad som hände. Hon undrade om upplevelsen hade varit skrämmande. Nej, absolut inte, snarare behagligt. Men annorlunda.

Därefter fick jag en förklaring ur yogisk synvinkel på vad som hade hänt, om hur energierna rörde sig och sedan fick det elektomagnetiska fältet (auran) att vidga sig. Intressant.

Efter morgonens yoga gick jag till stallet. Hästarna var fortfarande kvar inne, så jag gjorde i ordning W och red ut. Visst är han lite tittig men känns i det stora hela väldigt okomplicerad, betydligt enklare än P faktiskt. Jag kan inte riktigt begripa det där med att det sagts att det "inte går" att rida ut på honom, men gissar att personkemi är inblandat. HV har visst fått all information man kan tänka sig om Ws "nackdelar" innan hon tog hem honom. Att han "inte går" att rida ut på är visst inte det enda som sagts, men jag har inte hört allt. Men både HV och jag tycker att han är en väldigt söt och trevlig kille.

Mitt under turen började det regna. Det hade jag inte planerat för så både jag och W blev blöta. När vi kom hem fick W en torkpyjamas på sig och jag fick springa hem och byta kläder. Tur att det är nära så jag tappade inte så mycket tid på det. Sedan gjorde jag i ordning P och red samma runda även med honom. På slutet kändes han faktiskt rätt trevlig. Det gick att skritta avslappnat på lång tygel och jag kunde böja honom med bara sitsens hjälp.

Sedan tog jag ut hästarna, mockade 3 boxar och ströade. Allt som allt var jag klar med stallet på runt 3 timmar, 45 minuter, ombytespaus inräknad. Det kändes effektivt :up: .
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 962
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 630
Senast: tott
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 350
Senast: Ava22
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Under två veckor så hittade jag inte ett enda jobb att söka. Humöret störtdök och hopplösheten växte mig över huvudet. Jag vet så väl...
Svar
0
· Visningar
534
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp