efter bete

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare agnes_90
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 956
A

agnes_90

Min hästa ska gå på bete i tre veckor nu utan att någon rider honom. Hur ska jag sätta igång honom sen. För man börjar ju inte med att rida hårt direkt. ;)

Sv: efter bete

På tre veckor hinner den nog inte "tappa" så mycket, men en bra tumregel är att igångsättning kan vara lika lång som vilan.

Sv: efter bete

För jag är borta i tre veckor och det finns ingen som kan rida honom, tyvär. Så han får lov att gå på bete i tre veckor och bli tjock. :p

Tycker inte att det är så konstigt att han ska "vila" i 3 veckor oavsett. Visst nog orkar hästar med att ridas varje dag men dom som många andra kan ju faktiskt tycka att det är rätt skönt att "slippa" oss ett tag och bara vara.

Kicki :)

Liknande trådar

Ridning Hej hej! Hästen jag rider drar alltid upp huvudet när vi gör halt, han kan gå i jätte fin form men ger jag kommando för halt drar han...
Svar
11
· Visningar
527
Senast: iliedtoday
·
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är... 2
Svar
20
· Visningar
1 756
Senast: cewe
·
Hästhantering Det här är egentligen inget stort, men jag brukar träna en häst för hand. Jag har växt ur henne och kan inte rida henne längre, men...
Svar
11
· Visningar
959
Senast: Edla
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
613
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka