Efteranmälning

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare sandy_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 305
S

sandy_

Skulle efteranmäla mig till tävling på söndag. Jag är fortfarande relativt grön i det hela men jag mejlar arrangören. När jag mejlat TRE ggr (första gången i lördags) får jag svar. (Ville inte ringa då jag kommit hem sent varje dag.)
Jag får ett argt svar att jag ska enl. TR ringa sekriteriatet...
Tittade efter i TR och hittar INGENTING om att man ska ringa om man vill efteranmäla sig :smirk:
Dessutom så har jag efteranmält mig en gång tidigare och då via mejl...
Är jag helt blind så att det faktiskt står i TR att efteranmälning ska ske via telefon?
I vilket fall som helst så tycker jag att hon borde varit trevligare :smirk: Man blir ju inte direkt sugen på att åka dit!
Jaja. Ska iaf ringa dem imorrn...
Hur har det gått till när ni efteranmäler er? Telefon eller mejl?
(Räknas inte om ni gör det på tävlingsplatsen samma dag)

Sv: Efteranmälning

Är du säker på att personen inte skrev att det stod i ryttarmeddelandet?`Jag har efteranmält via mail, men då stod det i RM att det gick bra att göra så.

Är du säker på att personen inte skrev att det stod i ryttarmeddelandet?`Jag har efteranmält via mail, men då stod det i RM att det gick bra att göra så.

Ryttarmedelandet har inte kommit än, trots att det står på hemsidan att den skulle komma senast idag :smirk:

Nu hade visst ryttarmedelandet kommit (hade inte gjort det för en timme sedan) men där stod det bara att efteranmälningar mottages i mån av plats intill 45 min innan klassens början. Inget mer...
Jaja, spelar roll. Nu vet jag hur jag ska gå till väga...:D

De ggr jag har efteranmält mig har jag mejlat in en anmälningsblankett som vanligt. Sen har jag skrivit att dom jättegärna får skicka ett svar så jag vet att mejlet kommit fram och att det var okej.
Kan inte kimma ihåg att jag ngnsin har efetranmält mig via telefon, dom brukar ju ändå vilja att man fyller i en anmälningsblankett så dom får alla uppgifter.

Jag har bara ringt när jag har efteranmält mig.
Men då har det stått i proppen att "efteranmälningar tas emot via blabla..."
Känns för mig tryggare att ringa än att maila, för då vet man säkert om man får vara med eller inte på direkten.

Det står ingenting i TR om vart man ska efteranmäla, det får klubbarna själv bestämma.
Däremot brukar det stå i propositionen hur dom vill ha det, annars i ryttarmeddelandet.

Ibland kan vissa vara lite knepiga när det inte fungerar som dom tänkt sig:smirk:, det är bara att ta det lugnt och göra som dom vill så brukar det lösa sig!

Jag har efteranmält via mail om det är långt kvar men är det ca 4 dagar kvar eller mindre så brukar jag ringa för att slippa sånt kladd som du nu fick erfarenhet av!

Hoppas tävlingen gick bra!

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag har jag inte lämnat mysrocksstadiet. Kaffe, hemgjorda piroger i min airfryer<3, cocacola och clementiner (det sistnämnda sponsrat...
Svar
0
· Visningar
268
Senast: IngelaH
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
1 038
Senast: corzette
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 127
Juridik & Ekonomi I snart ett år så har vi försökt komma til skott med juristen och banken efetr min fars bortgång. Dethar varit ursäkt, på ursäkt, på... 2
Svar
21
· Visningar
3 303
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka