Eftervård Tatueringar (Eko- naturliga produkter?)

Loons

Trådstartare
Hej

Jag har använt bephanthen innan, efter råd från min tatuerare, men tydligen skall detta inte alls vara bra längre om man googlar på det. Jag började då undersöka naturliga produkter, och undrar om någon här har testat?

Jag gillar tanken på att där inte finns massor konstiga kemikalier som skall på känslig hud.

Hittade denna:

https://www.naturligtsnygg.se/hannah/tag/tatueringssalva/

Har själv klickat hem tattoo balm från MR bear family.

mr-bear1945-tattoo-balm-880x700-s-e1484993213964-768x350.png

Jag använde Tattoo Goo på senaste tatueringen, det var vad den tatueraren rekommenderade och den funkade bra. Det verkar finnas väldigt olika åsikter om vad som är bra och dåligt att smörja med, tror det är omöjligt att hitta nåt som alla håller med om att är bra. Bepanthen måste ju ändå vara en av de mest beprövade salvorna i Sverige.

Det är ju så himla olika vad de rekommenderar..

Alltid använt helosan, ibland bephanthen.
Nu i Lissabon fick vi nån liten burk med grön salva som verkar funka utmärkt :)

Som @Korven skrev, det vi sätter i oss med nålen lär ju inte vara toppen heller kanske.

Hej

Jag har använt bephanthen innan, efter råd från min tatuerare, men tydligen skall detta inte alls vara bra längre om man googlar på det. Jag började då undersöka naturliga produkter, och undrar om någon här har testat?

Jag gillar tanken på att där inte finns massor konstiga kemikalier som skall på känslig hud.

Hittade denna:

https://www.naturligtsnygg.se/hannah/tag/tatueringssalva/

Har själv klickat hem tattoo balm från MR bear family.

mr-bear1945-tattoo-balm-880x700-s-e1484993213964-768x350.png

Jag har kört bepanthen på min leg sleeve, då det var det tatueraren tyckte jag skulle köra på. Funkat bra. Använde tattoo goo på en mindre på armen men gav bort det som var kvar till min bror. Bägge nöjda även med den. Studion där jag gjorde benet är återförsäljare för mr Bear och tänker att ägaren aldrig skulle sälja det om han inte tyckte det var bra, så det är säkert också ett bra val. Men också något de tjänar pengar på, till skillnad från tex bepanthen.

Jag har använt den salvan jag haft hemma, har jag inte haft nån hemma har jag köpt nån på apoteket. Har nog aldrig blivit rekomenderad nån speciell utan köpt det jag känt för, typ idomin, vaselin, helosan osv!

Ang tatueringar och gift så har jag för mig att min tatuerare använder ekologisk färg. Om det finns, annars har jag drömt :p

Jag har kört bepanthen på min leg sleeve, då det var det tatueraren tyckte jag skulle köra på. Funkat bra. Använde tattoo goo på en mindre på armen men gav bort det som var kvar till min bror. Bägge nöjda även med den. Studion där jag gjorde benet är återförsäljare för mr Bear och tänker att ägaren aldrig skulle sälja det om han inte tyckte det var bra, så det är säkert också ett bra val. Men också något de tjänar pengar på, till skillnad från tex bepanthen.
Sant, jag fick dock mr.bear salvan billigare med en rabattkod en bephanthen på apoteket (som kostar 100 kr). Märkte du någon skillnad i färgar etc? och hur den läkte?

Det är ju så himla olika vad de rekommenderar..

Alltid använt helosan, ibland bephanthen.
Nu i Lissabon fick vi nån liten burk med grön salva som verkar funka utmärkt :)

Som @Korven skrev, det vi sätter i oss med nålen lär ju inte vara toppen heller kanske.
Som jag har förstått kan helosan dock förstöra färgen lite? jag använde helosan på min ena, och tycker färgen blev sämre än dom andra. Kan dock vara jag som har fel :)

Sant, jag fick dock mr.bear salvan billigare med en rabattkod en bephanthen på apoteket (som kostar 100 kr). Märkte du någon skillnad i färgar etc? och hur den läkte?
Har bara använt bepanthen på benet, och det är bara där jag har färg. Tycker den läkt skitbra och att färgerna ser ut som de ska.

Men inte kostar bepanthen så mycket. Runt 70 har jag betalt för alla mina tuber.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

• Bergsyra
  • Linjeavel?
  • Hingstvalsfunderingar 2025
Tillbaka