Egen hemsida!

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Lena2005
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 1 301
L

Lena2005

Vem kan tillverka en hemsida åt en?

Finns det firmor som jobbar enbart med det?

Eller är det sånt som varenda unge kan??:confused:

Hur lång tid tar det och vad kostar det...för en hyffsat enkel?

Är det en engångsavgift eller kostar det i månaden?

Kanske finns det någon på bukefalos som är en hajare på att skapa hemsidor?

Den ska vara lätt att lägga in o ta bort bilder på...ja, den ska vara lätt att hantera öht för två puckon när det gäller datorer...

Nån som vet hur man går tillväga?

Mvh Lena

Sv: Egen hemsida!

Finns firmor som jobbar med det, och vad det kostar beror helt på vad man vill ha och hur avancerat det ska vara. Och så naturligtvis vem som gör det. Kan du hitta en "unge" i bekantskapskretsen som gör den så behöver det ju inte kosta så mycket, men det gamla talesättet "man får vad man betalar för" gäller även hemsidor. ;)

En sida som är lätt att uppdatera och lägga in bilder på även för en okunnig blir dyrare än en statisk sida, men jag har ingen riktig koll på vad priserna ligger på.

Jag har gjort en del sidor, men har mest tagit en symbolisk summa så jag vet inte alls vad de skulle kostat att få gjorda hos någon "riktig" web designer/firma/snubbe. :p

Spray har billiga webbhotel med enkla sidbyggare. Rekommenderar det till de som inte kan/vill bygga sin egen sida och ladda upp.

Tänkte inte ens på alla gratisalternativ som finns, visar hur insnöad jag är. :D Nogg.se vet jag många som använder och är nöjda med.

Kruxet med gratisvarianterna är ju att de oftast innehåller reklam, vilket inte är så kul..

Jag har freewebs.com och är jättenöjd..
Enkelt att uppdatera och färdiga mallar att använda :)

Kolla in min sida,adressen står i profilen.

Snygg sida du har .....

TS - här sitter en till som inte heller kan göra hemsidor. Men nu har jag börjat en kvällskurs för att lära mig det i programmet Dreamweaver. Det verkar faktiskt hyfsat enkelt - och rysligt kul att kunna själv! Programvaran kostar ju en del men dom pengarna sparar man ju in om man inte behöver anlita någon.

Jättefin hemsida!!! :laugh:

...men hur bra på datorn är du?:confused:

Mvh Lena

Mm, visst skulle det vara kul att kunna men jag tror att jag är för ointresserad för att lära mig...

Men vad kostar en sån där programvara då? Frågar en som inte har en blekaste aning...300:-?....1000:-?.....3000:-? :crazy:

..och hur många gånger är kursen på?

Mvh Lena

Senaste versionen av Dreamweaver kostar lite knappt 6000kr. För det priset (vitt) kan du få en enkel sida byggd av en hyfsat duktig webbdesigner om man sonderar terrängen lite. Kan du få någon händig ynglig att ta sig an uppgiften kan du få den betydligt billigare - men då med största sannolikhet med betydligt sämre kvalitet och användarvänlighet (om man inte har ohygglig tur eller bra kontakter).

Det är inte billigt att få en professionell webbsida bygd, men är man inte så noga med utseende, funktionalitet i olika browsers och användarvänlighet utan mest är ute efter att ha en liten plats i cyberrymden så är det mycket lätt att få en hemsida byggd åt sig av valfri glad amatör för en mycket billig slant. :)

(har man dessutom otur kan man få betala mycket och ändå få trist utseende, dålig funktionalitet och kass användarvänlighet. Det är viktigt att kolla på portfolios innan och se vad personen/företaget har presterat innan och om det matchar med de krav och den stil man har...)

Senast ändrad:

Jättefin hemsida!!! :laugh:

...men hur bra på datorn är du?:confused:

Mvh Lena

Tack tack.

Typ...Inte bra alls..Jag är duktig på å surfa och köra färdiga program på jobbet som jag lärt mig,men ska jag göra nått utöver det,å det räcker t ex med excel,så är det tvärkört..Där tar mina datakunskaper slut..
Jag vet typ hur man stänger av och på datorn.. :o :D

Targa> Tack tack. :D

Senaste versionen av Dreamweaver kostar lite knappt 6000kr.
Jösses, är den sååå dyr ..... jag trodde det låg på cirkus 3000 för Dreamweaver MX.

TS - jag går en kurs hos ett av studieförbunden, den är på 6 x 3 heltimmar. Vi är lika "duktiga" alla som går där - så det är helt OK att ställa dumma frågor utan att göra bort sig - och det känns skönt ...

Dreamweaver MX är ju en väldigt gammal version (släppt 2002), därefter har MX 2004, 8 och CS3 släppts, och den allra nyaste är CS4. MX släpptes under tiden som Macromedia ägde det. Numera är det en del av Adobes utbud.

MX säljs väl inte ens nu för tiden??

Prova någon gratisvariant med färdiga mallar.

Jag själv använder Google Sites. Enkel att komma igång med i och med att man editerar sidorna direkt på webben. Man behöver inget speciellt program, och det är inte svårare än att skriva inlägg här på Buke.

Just nu är den gratis och reklamfri, men det kan säkert ändras i framtiden.

Ett par stora nackdelar med den typen av tjänster är att layouten är begränsad, och att det kan bli svårt att flytta sidorna till något annat webbhotell om man skulle vilja det. Men kan man leva med det så fungerar det bra.

Senast ändrad:

Tack så mycket för alla förslag och ideér.

Har nog hittat en kanon lösning!!

Tack igen!

Mvh Lena

Spray har billiga webbhotel med enkla sidbyggare. Rekommenderar det till de som inte kan/vill bygga sin egen sida och ladda upp.

Jag skulle inte rekomendera spray, har själv lagt ut 5-600kr där, och när jag väl skulle börja bygga sidan var det dels för svårt och mallarna var både fula och trista!
Så jag la ner det ganska fort!:)

Det är ju upp till tycke och smak antar, men jag tycker inte det är något fel på dem och man kan dessutom enkelt och lätt lägga in sin egen bakgrund i mallarna.

De som jag bygger hemsidor åt har alla sina sidor hos spray och ingen är missnöjd och med den positiva feedback de får från besökare på sina sidor, så vet jag ju att de funkar och är bra. Då har dessa mallar, som jag lägger in egna bakgrunder på och sedan lär jag dem att allt eftersom ta över skötseln av sina hemsidor med uppdateringar etc.

Jag gör mest bara grundjobbet sas :D

Även min egen ligger under spray, fast jag bygger den själv i FP.

Jag skulle gärna vilja se nån av dessa sidor så kanske jag ändrar uppfattning!:)
Har du möjlighet att länka till nån?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka