Egen import av trailer?

Sv: Egen import av trailer?

Har du kikat här? http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=895609
Finns det en generalagent i sverige så är det i regel inte så lätt att få ut alla papper du behöver från tillverkaren. När det gäller ombyggnationen, så var det på mitt släp två lampor som behövdes flyttas upp en liten bit, och två lampor som behövde släckas. Vi fixade det själva, men det gäller ju att veta vad som behöver göras och det var banne mig inte lätt att få reda på....

Exportansvarige hos tillverkaren har lovat hjälpa mig med de papper jag behöver, om jag skulle köpa ngn.

Har du kikat här? http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=895609
Finns det en generalagent i sverige så är det i regel inte så lätt att få ut alla papper du behöver från tillverkaren. När det gäller ombyggnationen, så var det på mitt släp två lampor som behövdes flyttas upp en liten bit, och två lampor som behövde släckas. Vi fixade det själva, men det gäller ju att veta vad som behöver göras och det var banne mig inte lätt att få reda på....

Alla generalagenter här i Sverige som jag pratade med innan jag importerade mitt släp, dom sålde de intyg som behövs för ca en tusenlapp. Köpte till slut ett Sluis/Saris och fick alla intyg gratis direkt från tillverkaren i Holland. Behövde inte göra en enda ändring inför besiktningen.

men dem finns väl inte i sverige eller vem säljer dem?

Jo, dom finns här. Heter Saris numera. Eller dom kanske har slutat säljas här nu, jag vet faktiskt inte. Men jag kollade med massa märken innan jag köpte Sluisen, bl a med Ifor, Böckmann, Cheval m fl.

Kan du vara snäll och svara på varför generalagenten skulle regga släpet om man tar in det själv? Jag går ju inte via VAG om jag skulle direktimportera en Audi, så varför skulle generalagenten regga släpet?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka