Egenmålad servis

MissFideli

Trådstartare
Jag funderar på att göra en egen servis. Finns ju bra instruktioner på Panduro t.ex för hur man gör med decoupage vilket jag är lite sugen på. Men deras utbud av tallrikar är ju rätt begränsat, vad kan man använda för tallrikar mer? Kan man köpa vanliga vita, eller måste dom vara speciella på något vis?

Sv: Egenmålad servis

Jag skulle inte tro att det behövs något speciellt porslin. Jag har inte använt decoupage på porslin utan har använt glas- och porslinfärg och det enda jag behövt tänka på är att det jag målar på tål att härdas i ugnen.

Sv: Egenmålad servis

Javisst, bara torka av dem med lite t-sprit där du ska måla för att få bort ev fetter så färgen fäster riktigt. IKEA har ju en uppsjö av billigt porslin att öva på. :)

Lägg gärna upp bilder här sen! :laugh:

Liknande trådar

Hemmet I över ett halvår har vi funderat utan att bestämma oss. Vet att det finns några porslinsintresserade här så hoppas på input ☺ Vi (jag...
Svar
12
· Visningar
1 454
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
368
Senast: MiaMia
·
Samhälle Jag tycker ändå att diskussionen om vapnen, jägarexamen, licenserna och vapentyp är intressant. Få, nästan inga, mord i Sverige utförs... 16 17 18
Svar
347
· Visningar
8 909
Senast: Dentaku
·
Fritid Jag är egentligen en lantis. Gillar inte städer, har historiskt sett varit rätt ”kulturellt ointresserad” och känner mig jättebortkommen... 2
Svar
28
· Visningar
1 004
Senast: Kirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka