Eggbett vs. muffbett.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare jupiter-judex
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 6 072
Sv: muffbett

tyckte väl dom såg lika ut:angel:
men det där dr bristol bettet hade jag inte en aning om, trodde det var samma namn även om mittdelen var platt.

Sv: Eggbett vs. muffbett.

Men...

Jag som funderat djupt över detta, så snopet då.

Men nu behöver jag inte fundera mer då!

Sv: Eggbett vs. muffbett.

Det beror på, är mittdelen platt och vänd så att smala delen är mot hästen tunga (skarpare) är det ett Dr.Bristol.
Är den vänd med plattan mot tungan är det ett vanligt tredelat

Sv: muffbett

Jo, det är ett muffbett/eggbett oavsett hur mittdelen ser ut (det är ju ringarna namnet muffbett/eggbett syftar på), så bettet på bilden är både ett eggbett och Dr Bristol-bett på samma gång.

Liknande trådar

Utrustning Undrar över skillnaderna mellan "originalet" Equiband och de billigare varianterna som Catago. Verkar fylla samma funktion men det...
Svar
1
· Visningar
312
Senast: Kristall10
·
Utrustning Är det någon som har erfarenhet av Affectumsadlar? Det är ett relativt nytt märke, framtaget av en svensk sadelmakare. Jag har fått tips...
Svar
7
· Visningar
702
Senast: emma-vsm
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
879
Senast: Lisen82
·
Fritid ... är det någon här inne som åkt det och kan berätta lite om hur det funkar och hur det ser ut? Jag ska åka upp och hälsa på en kompis... 2
Svar
30
· Visningar
1 469
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Vi som letar häst II