Egna doftljus?

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare sthu
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 2 530

sthu

Trådstartare
Såhär i vintertid blir det en hel del ljusstumpar, så jag tänkte jag skulle smälta ner dem och göra egna ljus!
Vekar och formar kan jag köpa på slöjddetaljer här i Skara, färgpigment likaså.
Men kan man göra egna doftljus?
Funkar det att droppa i lite eterisk olja?

Det svåraste är att komma på vilken form man vill ha, och om det går, vilken lukt :D

Sv: Egna doftljus?

Funkar inte till halvt nerbrunna värmeljus :D När de står ute blir det bara ett hål i mitten, det är de resterna jag tänkt smälta om.

Fragile_
Det står inte vad de använde för doftkälla, men jag utgår från att eterisk olja funkar? Fast den kanske förstörs om den blir för varm.. Hmm..

Sv: Egna doftljus?

Hmm, nej jag såg det nu. Jag har faktiskt ingen aning om jag ska vara ärlig. Du kan ju testa, bara göra ett litet ljus för att kolla :)

Liknande trådar

Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 741
Senast: corzette
·
Hemmet Har upptäckt att jag älskar tända ljus sen vi flyttade till huset. Inte doftljus utan vanliga ljus men gärna olika former etc. Nu vill...
Svar
8
· Visningar
1 025
Senast: Ceta
·
Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 683
Senast: Lingon
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 688

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023