Egna rum till barnen..

Sv: Egna rum till barnen..

Jag delade tills jag var cirka fyra år - då höll mamma på att bli vansinnig vid läggdags...

Jag skulle ha svart i rummet (kolsvart) stängd dörr och allldeles tyst för att kunna somna.

Lillebror cirka 1 år yngre skulle ha lampa tänd, dörren öppen och lite musik på....

Inte direkt förenligt?

Behöver jag säga att lillebror var mörkrädd och inte jag?

Slutade i alla fall med att när min kusin som bodde hos oss för att läsa på universitet flyttade hem till Luleå igen så flyttade jag ner en våning fyra år gammal. En våning ner betydde EGET rum med en liten hall där man kom in från ytterdörren samt egen toalett. Sen lägrade lugnet vid läggdags.

Dock har jag inget minne av att själva delandet dvs med leksaker och sådant var problem utan det var våra nattrutiner som ställde till det.

Vi lekte ändå sen oftast i lillebrors rum

Javan

Liknande trådar

Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 184
R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 418
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Barn Min äldsta fyller 6 år till sommaren. Hittills har vi "bara" haft födelsedagskalasen för närmsta släkten, men det har ändå blivit mellan... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
4 107
Senast: Kilauea
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får... 6 7 8
Svar
148
· Visningar
11 006

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Vilken ras passar mig?
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka