Eh... *konfunderad*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Eh... *konfunderad*

Ont vid samlag låter som en kvinna som inte är upphetsad nog.
Är detta litet yngre och inte så erfarna män?

Annars så borde vi kunna avsluta diskussionen med att konstatera att åsikterna är olika.
Och att vi bör respektera dessa olika åsikter hos varandra.

Jag vet att meningarna är delade.
Skulle inte du också kunna acceptera det?
 
Sv: Eh... *konfunderad*

För att svara på den ursprungliga frågan: nej, jag har ingen förståelse för varför man skulle välja att låta könsstympa ett friskt spädbarn av estetiska skäl.
Jag kommer inte låta omskära en eventuell framtida son. Om det nu skulle finnas tungt vägande medicinska skäl (vilket det inte verkar finnas i dagsäget) kan barnet självt ta ställning till omskärelse längre fram. Däremot tycker jag att det är lite snett att jämställa omskärelse med vaccinering.
Information som jag fått säger att bibeln förespråkar omskärelse just på grund av att underlätta hygienen i det varma klimat Abraham levde i. Idag vågar jag säga att det till stor del handlar om gemenskap. Bibeln måste tolkas (det kan väl ändå alla hålla med om) och frågan är väl vilka delar som ska tolkas bokstavligt. Att kvinnor är orena när de har mens? Att homosexualitet är en synd? Att man inte ska stjäla? Att små pojkar ska omskäras? Att man ska helga vilodagen?
För den vuxne mannen tror jag inte att det har så stor betydelse om man är omskuren eller inte, men det är synd om förhud ska betraktas som något äckligt, eftersom penis "är renare" omskuren.
 
Sv: Eh... *konfunderad*

missade ditt sista inlägg.
Annars så borde vi kunna avsluta diskussionen med att konstatera att åsikterna är olika.
Låter vettigt tycker jag. Världsomspännande förändringar kommer nog knappast ske utifrån ett internetforum. Men att tänka till lite är väl aldrig skadligt! :)
 
Sv: Eh... *konfunderad*

You have a point. Men det jag inte förstår är att man pumpar in vaccinationer i en kropp vars immunförsvar är så svagt. Jag tycker det borde göra mer skada än nytta. Spädbarn får ju dessutom ett skydd via modersmjölken. Att man sedan är vaccinerad garanterar ju inte att man inte får sjukdomen.

Jag avmaskar och vaccinerar mina djur. Mest för att jag vet att om jag inte gör det kommer de förr eller senare få sjukdomen jag vaccinerar mot (eftersom de sjukdomarna inte är utrotade på långa vägar) och masken jag avmaskar för, samtidigt som vacc. av djur ger färre fall av biverkningar än dito av människa.

Jag är verkligen inte Flower Power. :eek:
 
Sv: Eh... *konfunderad*

Saken handlade inte om huruvida slice har erfarenhet eller vet hur det känns att ha sex med en omskuren amn utan om hur det känns för en omskuren man till skillnad från en icke omskuren :smirk:
 
Sv: Eh... *konfunderad*

Apropå vaccinationsdebatten så ska ett tvistemål upp i Malmö tingsrätt någon gång under 2005. Målet handlar om en 12-årig pojke som man misstänker har fått autism p g a. kikhostevaccin.

Vidare kan jag tänka mig att vaccinationer kan "backfire", d v s. man får sjukdomen ändå men blir ännu sjukare än man hade blivit om man inte vaccinerat sig p g a. resistans, mutation o s v.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Avmaskning
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp