Bukefalos 28 år!

Ehm. Det luktar skumt.

Sv: Ehm. Det luktar skumt.

Hm.. jag blir alltid lite skeptisk när klubbar väljer att inrikta sig på "sådana raser"...
 
Sv: Ehm. Det luktar skumt.

Samma här. De anordnade "egna" mentaltest, tävlingar osv. Frågan är ju hur seriöst det är. Tycker det luktar lite HOR om hela upplägget.
 
Sv: Ehm. Det luktar skumt.

Med tanke på de raser de reggar o att de kan meriteras i skydd så blir man ju ytterst betänksam.
 
Sv: Ehm. Det luktar skumt.

Vad är det du tycker verkar vara skumt?
 
Sv: Ehm. Det luktar skumt.

Vad är det du tycker verkar vara skumt?

Valet av raser uteslutande vakt,kamp eller herdehundar. Valet ger mig dåliga vibbar med.

Däremot så är det ju bara att acceptera att SKK inte är någon myndighet utan att vem som helst kan starta vilken hundklubb de vill med tävlingar, tester och registrering.
 
Sv: Ehm. Det luktar skumt.

Det jag tycker känns underligast är att man väljer att registrera raser som schäfer och rottweiler i sitt eget register på ett så här tidigt stadium innan man verkar kommit igång med sin egen test- och tävlingsverksamhet ordentligt. De hundarna kommer ju inte att kunna starta på vanliga bruksprov, det rimmar rätt illa med att avla för funktionalitet. Jag tror att de underskattar hur lång tid det tar att faktiskt få igång en fungerande organisation.
 
Sv: Ehm. Det luktar skumt.

Pitbull=seriös klubb????!!!!:( Skulle inte tro det...ska man ha pitbull så ska man verkligen veta vad man håller på med!!!
 

Liknande trådar

Utrustning Hejsan Svejsan! Jag har haft Effax sadelbalsam de senaste 275 åren. Bivax och gott brukar den dofta! Som ett ljuvligt doftljus ungefär...
Svar
7
· Visningar
755
Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
880
Senast: Zacci
·
Övr. Barn Hej, Såhär i semestertider har vi insett att Donkeyn inte är optimal då den tar upp hela bagageutrymmet 😄 Ge mig tips på resevagn som...
2
Svar
24
· Visningar
1 502
Senast: Anonym111
·
Övr. Hund Har en hund som blir 2 år i sommar, han är extremt fixerad vid att nosa/följa lukter och det är ett stort problem så fort vi går ut...
Svar
6
· Visningar
1 153
Senast: Barrow
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp