Eidur frá Oddholi

Sv: Eidur frá Oddholi

När jag jobbade på Island så stod han stationerad på våg gård, så jag har lett honom till och från stona, handbetäckt med honom och borstat/hanterat i övrigt.
Jag uppfattade honom som en hingst med ett underbart lynne! Snäll mot stona och jätteschysst i all hantering!

Han är fuxfärgad, men om man delar på manen eller svansen kan man se att den i botten är silvergrå.

Vi hade en helt underbar hingst på gården där jag bor nu, som var efter Eidur, han var silversvart och en ruskigt flott fyrgångare.

Sv: Eidur frá Oddholi

Tack så mycket! Vad roligt!

Min 4-åring, Grunur är nämligen efter Eidur!
Mamma är Grein fra' Hvammi, fux med vit man & svans.
Grein kom till Sverige år 2003 tillsammans med Grunur när han
bara var några månader gammal.

Du kanske rent av var med vid "tillverkningen"

Liknande trådar

Islandshäst Hej! Jag undrar om det är okej att jag rider islandshäst? Jag är 163 cm lång och väger 63-65 kg. Jag googlade och fick fram olika...
Svar
7
· Visningar
823
Senast: Edla
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I veckan pågår Gæðingakeppni-SM för Islandshästar på Himmelstalund i Norrköping. SVT träffade islandshästen Felix frá Gafli och Linnéa...
Svar
0
· Visningar
154
Senast: Gunnar
·
Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
981
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
353

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka