Eko, värt att åka till?

_Runaway_

Trådstartare
Vi har planer att dra ihop idrottsföreningens hästintresserade (inte så jättemånga, bor på en ö :p ) och ta en dagsresa någonstans för att shoppa loss på hästsaker! Alltså hyra en liten buss och ta med släpet och ha kul en dag. Frågan är vart man ska åka. Meningen är ju litegrann att det ska vara rätt billigt, så alla kan handla en del och inte vara FÖR hindrade av priserna. Vi har funderat på Eko, är det mycket saker där? Har alla eko-butikerna hästsaker?
Mer tips på hästbutiker, inte Börjes (för långt) och inte Hööks (därför helt enkelt..).
Har hört talas om någon affär i Mantorp, vid travet? Vad finns i så fall där och till vilka priser?

Sv: Eko, värt att åka till?

Ni kommer antagligen bara bli besvikna, hästavdelningarna på Eko;- är så små och har fruktansvärt udda storlekar, det är svårt att fynda men ibland lyckas man. Jag är glad, tar inte lång tid till Eko;- härifrån :p

Håller med Breccia_ Fynden hittar man oftast om man kan hålla regelbunden koll på dom.

Nu har jag faktiskt bara varit på EKO i fjälkinge och de har precis byggt ut sin hästavdelning ytterligare. Den är faktiskt i storlek med Börjes och de lite mindre Hööks.
Och där finns ALLT, massa olika märken och mycket av allt.

Men det varierar nog väldigt mycket beoende på vilket Eko man besöker...

Ullareds hästavdelning! Billigt och massor av saker :) I alla fall när vi var där. De har dock inte sadlar eller skor/stövlar.

Jag handlar lite på Eko i Växjö ibland. Eller nu heter det Citygross, för dom har byggt ut så dom har mat o allt sånt oxå (plus elgrejer, husgeråd, kontorsgrejer, leksaker, CD-skivor, verktyg..... ja rubbet!)
Det är ju rätt bra om det finns så hos dej, för då kan man ju handla annat oxå (här är det iaf rätt billligt det mesta).

Hästavdelningen i Växjö tkr jag nog är helt ok, finns en hel del fint. Vet inte om det är udda storlekar?? De har inte så mkt kläder kanske, men rätt mkt shabrak, grimmor, täcken o mkt foder/skötselgrejer. Dom har en hel del från Willab/Hansbo o det är väl främst de märkena jag köper. Sen har de ju en massa Shires täcken, men det är väl inget jag e intresserad av direkt.

Vet inte om jag skulle åka massvis med mil för Eko, men visst jag tkr man kan hitta en hel del fint. Dock inte SUPERbilligt, Ullared o Börjes e ju billigare. Ni kanske kan ta nån mer hästaffär/ngt annat samtidigt?

Ekos hästavdelning i Jönköping är iaf rätt stor, de har hur mkt grejer som helst, tror att det har börjat med foder nu också!

_Runaway_ skrev:
"
Har hört talas om någon affär i Mantorp, vid travet? Vad finns i så fall där och till vilka priser?"

Kan det vara Mantorps travshop? Har inte vart där men beställt från deras hemsida www.mantorpstravshop.se. Om ni åker åt "det hållet" är det inte så långt till Sharpman som ligger utanför Mjölby. De har oxå en hel del och hyfsade priser tycker jag.

Alla EKO har inte hästsaker, t ex har inte Värnamo det. Vissa EKO är bra, andra mindre bra. Exempel på bra eller hyfsade: Fjälkinge, Jönköping, Länna, ev. Borås (sist jag var där var hästavdelningen under ombyggnad).

Charlies i Jönköping är bra, stort sortiment med fina märkesgrejor, men också de billigare typ Roping. Har många begagnade sadlar också. Exempel på andra bra affärer lär vara Sharpmans i Mjölby.

(Jag reser en del i jobbet och då kan man passa på att kolla in hästaffärer här och där. Himla praktiskt.)

Ullared är tyvärr för långt :( Annars hade vi tänkt åka dit. Men tack för alla tips! Nu har vi lite att fundera på.

Dom har ju en jätte stor häst affär i Börlänge med typ 3 våningar med bara hästgrejor :love: har inte varit där själv men känner en som varit dit. Den heter Adios elr något sånt. Allt från billiga saker tilll dyra märkes saker.

den affären brukar en kvinna här prata om oxå.. men dne heter inte adios men något på A är de iaf....

Tycker inte Mantorps travshop är sådär jätte specielt. Men åker ni dit kan ni lika gärna smatidigt åka till Sharpmans och till Sjöhagens som ligger i närheten om ni vill åka till flera.
Ingen av de är alltså några super priser eller nått väll.

Ja, vill ni åka hit till Jönköping så har Eko en jättefin hästavdelning :) Den flyttades från själva affären ut till där de brukar ha utemöbler så avdelningen är rätt stor. De har även liiite western och islandsutrustning!
Säljer ganska mycket Shires täcken, endel sadlar, schabrak, lite ordinära stalltäcken, endel Jacson saker. Har också Mountain Horse - skor, jackor, strumpor osv.
Finns också endel körutrustning där, foder, fodertillskott, stallutrustning m.m.
Och det mesta håller bra priser, märkesgrejjerna har sitt vanliga lite högre pris och resten är rel. billigt.

Här finns också en gubbe som har gårdförsäljning av det mesta - sadlar, täcken, ridbyxor, hjälmar, träns osv mycket billigt. PM:a om det låter intressant ;)

Tycker det var mycket bättre i Växjö när det var Eko!! Det var mindre, men ryttarsortimentet var helt klart bättre!! Nu finns det knappt några strumpor alls, t.e.x!!

Nu tycker jag att sortimentet har blivit sämre och det är framförallt svårt att hitta storlekar!! Ett helt vanligt tredelat tränsbett har de inte haft på hela veckan!! Fast leveransen skulle kommit i tisdags morgon!!

Den i Borlänge heter Aubiose. Ska dit for första gången i december. Det ska finnas mkt saker från budget till hög kvalite. En våning med travsaker, en annan för ridning. Sen vet man ju inte hur stora våningarna är :rofl: .

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka