Ekonomisk hjälp för utbildning

• Övr. Barn
  • Trådstartare Trådstartare Pip
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 201
P

Pip

Sonen ska börja på gymnasiet i Åre :bump::cry: och själva bor vi i Stockholmsområdet. Vet någon om det finns något mer bidrag man kan söka än kommunen inackorderingsbidrag :confused:

Sv: Ekonomisk hjälp för utbildning

Ok! Ska kolla deras hemsida! Bockar och bugar.

Missa inte att söka stipendier. Tror biblioteken kan ha kataloger med en massa olika stipendier som man kan söka.

Tror inte du kan söka bidrag från både kommunen och csn,är det en friskola han ska gå på är det csn annars är det kommunens bidrag, förutom inackderingsbidrag tror jag man kan söka behovsprövat från kommunen men då måste man ha väldigt låg inkomst. Jag tycker att inackorderingsbidraget är på tok för lite i min hemkommun är det ca 1800 mån då ska det räcka både till boende och resor. Det är ju många av oss som bor så att våra barn måste flytta när de ska gå gymnasiet och jag bävar redan för det min börjar nian nu.

Inackorderingsbidraget i vår kommun är på ca. 1300:- och hyran blir på 2400:- därtill frukost och middag (lunchen äter han i skolan). Åre gymnasium är en kommunal gymnasieskola. Blir till att försöka jobba lite extra:crazy:

De har inget elevhem i Åre? Det brukar bli det klart billigaste alternativet.
Min son börjar gymnasiet i år 2960:- för 5-dagarsboende i månaden och då är all mat fixad.
Vår hemkommun delar ut den generösa summan 1460:-/mån i inackorderingstillägg så det blir 1500:- + bussresorna i anslutning till helgerna som vi får betala själva.

Liknande trådar

Övr. Barn Små barn små bekymmer, stora barn stora. Känns det som. Dottern går i åttan och umgås rätt intensivt med ett par killar och en... 7 8 9
Svar
163
· Visningar
9 414
Senast: Cambrie
·
Övr. Barn Min snart 9-åring har börjat prata om att han tycker att han är tjock, och nu har det också framkommit att han försöker äta mindre för...
Svar
17
· Visningar
1 651
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Då är tiden kommen för att önska skola till förskoleklass. I samhället vi bor finns 2 olika skolor med F-3 som man får önska mellan. Vi...
Svar
10
· Visningar
1 004
Senast: Badger
·
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 084

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Brodd och skydd?
  • Stora shoppingtråden III
  • Atletix
Tillbaka