Eksem/insektstäcke till minishettis

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare biceps
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 436
B

biceps

Denna fråga ställer jag åt min syster som har en liten minishettis. Varje sommar blir han alldeles sårig av allt kliande. Alla rekommenderar täcke att sätta på honom innan knotten kommer och behålla det på under sommaren. Men problemet är att hon finner inget täcke som är mindre än 85 cm. :( Hon beställde ett som var 85 men det var så stort så det släpade i backen. Det är inte bara att sy om heller när man inte är duktig sömmerska:grin:.

Läste en annan tråd där man gav olika tips på salvor man kunde smörja med så det ska jag tala om för henne, men var finner man ett passande täcke :confused:

Sv: Eksem/insektstäcke till minishettis

jag lägger in mig här för jag vill oxå ha tips om de.. våran lillfröken går just nu med 85 som är uppkytet... vanliga täcken är omöjligt oxå tycker jag...

Beställ ett Boett, måttbeställs och funkar jätte bra, hade de på våran ena shettis...
Nylanders häst kräm funkar super, luktar illa men helt klart värd pengarna=)

jag är ganska säker på att boett har mindre.

Ja och om jag förstod rätt så kan man måttbeställa en säsong i förväg så får man ett täcke som passar perfekt:)

Tack för förslagen. Är Boett ett ställe man kan söka på internet eller postorder eller butik :confused:Jag kanske verkar dum men jag har aldrig hört talas om Boett:o

Ja, min syster vet snart inte vad hon ska göra för hon har prövat det mesta, varit till vetrinär osv så täcke som passar + salvan är väl det som är kvar.

just de där kan man ju betälla det, ska göra det till nästa år. Tycker så synd om ponnyn med alla insekter.

Tack för svaren :)Vi har kollat Boetts hemsida och ska även prova Nylanders häst kräm. Många tack från min syster :banana:

Boett har små täcken. Man kan måta och sy upp täcke. Dom är inte omöjliga! Det är hållbara täcken värda pengarna. Kan vara bra med ett bytes täcke. Har behandlat mina hästar med medicinsk laser 3-5 ggr från tidig vår coh frammåt. Nu har det inte alls varit så mycket kliande ännu i sommar. Smörjer med Nylanders när de är mycket torrt skin med 50% olivolja i bland bara som den är och har även med lite vatten i i bland. Prova dig fram. Tvättar några gånger i veckan med Prob schampo.

Liknande trådar

Hästvård snabb info: min 3 åring fick ett sår under natten till måndag (5 cm över och 5 cm framåt från kastanjen på höger fram) och vid... 2
Svar
31
· Visningar
4 767
Senast: cahs
·
S
Foder & Strö Hej. :D Jag skulle bara vilja kolla om det finns någon som vet ett bra foder eller någon annan metod mot soleksem. Jag har en... 2
Svar
23
· Visningar
3 853
Senast: franzen
·
K
Hästvård Nu finns det ju mängder av gamla trådar inom detta ämnet som jag har försökt läsa igenom för att få klarhet, men jag hoppas ändå att...
Svar
5
· Visningar
1 315
Senast: Kellie
·
Hästvård Min ponny (islänning) har aldrig haft eksem förut, men varit väldigt knottkänslig och fått små hårda bulor överallt av knotten. men det...
Svar
5
· Visningar
795
Senast: Filippan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Diskbråck