hofi

Trådstartare
Finns någonstans där det går att kolla om en hingst har lämnat eksemavkommor. Är det någon som har den där "Listan" på eksemhingstar.

Sv: eksem

Det är dock inte bara hingsten som kan lämna eksemavkommor, det finns ett sto med i bilden också ...

Är det min lista du menar så är det bara en av eksemhingstarna på den som är kvar i svensk avel.
Du kan fråga hingstägaren om hingsten lämnat eksemavkommor, och läsa hästannonser.

Jag hittar flera hingstar jag anser har eller "har haft" eksem på listan. Och två svenskfödda som själva inte har ngt synligt eksem men ger mkt eksemavkommor.

Men jag håller med om att det rensats betydligt jämfört med för några år sedan :)

Jag försökte pm dig men det var överfullt. Om du tömmer så kan jag pm om vilken hingst som jag undrar över.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
576
Senast: Sryoqwe
·
Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke... 2
Svar
25
· Visningar
1 737
Senast: Nikan
·
Avel Funderingarna går lite kring att betäcka min swb och jag har såklart lite koll på en del hingstar. Men det är ju alltid ett sammelsurium... 2
Svar
38
· Visningar
3 646
Senast: Hedwig
·
Hundhälsa hej! Jag har en bekant som har en 9årig hund. i början på sommaren opererades hon för tumörer i juvrer och ingen biopsi togs. några...
Svar
10
· Visningar
961
Senast: cassina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Förslag på passande matskål?
  • Annonsera mera hundar 2