J
jojjogalopp
Hej är det någon som vet någon bra salva mm till min häst som har fått eksem i sommar och har blivitt värre nu och kliat bort halva långa fina manen och det är skorvigt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
har samma problem och har försökt behandla hela sommaren.
det bäta lär ju vara "switch", ett bekämpningsmedel mot knott för det är ju knotten som orsakar eksem i man och svans. har även testat att blanda äppelcidervinäger med vatten och spraya på hästen utan resultat (detta har dock fungerat på andra hästar så det kanske är värt att testa?), det ska vara bra att tvätta ordentligt varje dag med grönsåpa och vatten och sen se tll att det inte är torrt, ett tips är att smörja in med olivolja regelbundet så huden i man och svans ej hinner bli torr.
LYCKA TILL!
varmblodiga hästar kan ha exem pricis som alla andra hästarlägger du på olivolja så gör inte det om det är/blir sol.
tvätta hästen i tex. hexocil först. sätt på ett exem täckehar klådan väl startat så finns mig veterligen ingen salva som hjälper
och tro mig, jag har på 2 pållar under åren prövat bra många.
risken är stor att det nästa år blir ännu värre (talar ur egen erfarenhet) så börja med täcke tidigt.
det fins inget som bara täcker halsen och inte resten av kroppen som hon bara har uppe på manen??
det fins inget som bara täcker halsen och inte resten av kroppen som hon bara har uppe på manen??
saken är att hon har gått med täcke men inte exem täcke hon har ju gått med flug täcke,hon har hafft men ända ner till bogen men nu har hon som ett stort hål i mitten utan man det är skit fult,men jag tvättar det och det är ju inte så jäkla mkt sol nu sen är det mkt kallare men jag täckar nog henne nästa sommar,
När tror du att man ska börja täcka henne?