Eksemare!!! se hit

lektra

Trådstartare
När sätter ni på era hästar eksemtäcket? vad har ni för märke på täcket? till vilken häst/ras?

mitt åkte på igår eftersom jag såg en massa blommor och en o annan fluga :D vÅÅR
har en engelsk import ponny (svensk ridponny)

Senast ändrad:
Sv: Eksemare!!! se hit

Ska kolla om hon klarar sig med bara PROB-olja + schampo. Men gör hon inte det, ser jag att hon står och gnor det minsta så åker det på.

Har en shettisdam och täcket e från Boett.

Så snart det blir lite varmt...
Finns en massa olika täcken i stallet, men det brukar bli Boett.
Islandshäst har jag!

Jag har tidigare ridit en fjording med eksem, han får det dock inte av solen eller så (som de flesta andra) utan han är allergisk mot KONSTGÖDSEL!!!! Så han åker på naturbete varje år!!!

Jag måste bara passa på att fråga hur era hästars manar ser ut vintertid. För den här fjordeingen hade i princip ingen man alls om han gick hemma på sommaren, men på vintern så var det bara i svansen som man såg att han hade eksem...

//Lillan

här är det islänningar o de flesta har fått på sig sina boett täcken nu.

Inom några dagar åker eksemtäcket på. Jag har ett Thermo Master eksemtäcke från Hööks till min isis.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 859
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 084
Senast: Calmiche
·
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så... 2
Svar
26
· Visningar
4 747
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Hej! Jag hyr ett hus där det står ett stall, stallet hyrs ut av hyresvärden och jag hjälper till med skötseln av hästarna mot lägre...
Svar
19
· Visningar
5 797
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka