Eksemtäcke?

snurpe

Trådstartare
Det börjar vara hög tid att köpa hem ett nytt eksemtäcke till ponnyn av shetlandstyp som lider så av sina eksem sommartid :( Förra årets täcke trasades sönder, så jag behöver ett nytt för denna säsong.

Vad har ni för täcken? Är det något ni rekommenderar? Bra passform?

Jag är jättesugen på ett Boett light då han endast kliar hals och rumpa, men jag vet inte riktigt. Jag hade först någon heltäckande variant förra året, men jag tyckte passformen var dålig och han slet sönder det bara på ett par dygn :( Sydde i ordning ett eget med hjälp av ett befintligt innetäcke, fungerade helt okej, men det gick även det i slutet av säsongen sönder. Dags för ett nytt med andra ord.

Så, fram med förslag - vad använder ni och hur tycker ni att det fungerar?

/snurpe
 
Sv: Eksemtäcke?

Vad jag har förstått det från vänner med eksemhästar (har själv troligen en, har inte haft henne en sommar än) så är Boett det enda rätta och riktiga. Som verkligen håller knotten borta. Så jag ska införskaffa mig ett boett. Är inte sådär jättedyra heller. Kan få ett heltäckande för ca 2000kr.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej Står inackorderad och det har varit en del flyttar sista året så min häst har stått med lite olika hästar. Tyvärr bits hans täcken...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
8 930
Senast: Emine
·
Utrustning Förra året hade vi överj-a flygfän. Flugtäcken med hals och magplatta skyddade inte tillräckligt. Hur funkar eksemtäcken mot...
Svar
3
· Visningar
2 069
Senast: _Zacke_
·
Utrustning Från Börjes: Täcke Macpro Super Ett utegångstäcke med många funktioner: -1800 denier polyester. Fleecefoder samt 220 g...
Svar
12
· Visningar
1 491
Senast: fjordinghanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp