El & telefonstolpar

J

jezzibell

Hej,
Ska nu anlägga staket runt hagen.
Det finns några st (3 lr 4) el & telefonstolpar i hagen.
Jag hörde från en bonde att dessa kan vara väldigt giftiga och
att om en häst biter på den, så kan den bli allvarligt sjuk och
tom. dö.

Stämmer detta?

Om det är så, vill jag gärna ha tips hur jag ska göra för att skydda hästarna från att bita på dessa.

//Jezz

Sv: El & telefonstolpar

Jag har dubbelsäkrat stolparna. Först smårutigt metallnät runt stolpen och sedan tre eller fyra stolp med trästaket runt.
Rätt smidigt och fugerar bra. Och grannen som har sin el från en stolpe behöver inte vakna tidigt på morgonen av att tråden sjunger när hästarna kliar sig mot den....:crazy:

Sv: El & telefonstolpar

Helt riktigt, elstoplar (telefonstolpar) är impregnerade med nåt rejält tilltaget medel och hästar mår inte så lysande av att äta på dem (pratar av erfarenhet :angel: , hade som tur e bara en som var så "dum")...

Om det dessutom är stag ner från stolpen så skulle jag def hägna in hela alltet, har hört historier om hästar som skurit sej rejält på dessa stag (som ibland även har gula och svarta plaströr på sej som hästarna fastnar i) med i värsta fall avlivning som följd.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 637
Senast: Ceta
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under... 2
Svar
24
· Visningar
3 587
Senast: Ridinglady
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader... 2
Svar
22
· Visningar
7 029
Senast: yamyam
·
Anläggning Hej! Det är lång tid kvar till ett faktiskt bygge kan hända (ca 3 år till köp av tomt) men däremot känns det som att man aldrig kan...
Svar
14
· Visningar
2 630
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka