Bukefalos 28 år!

elak & dum vildkatt

Sv: elak & dum vildkatt

Som sagt, jag lyckades fånga en av mina 2 ggr, men sen försökte jag ha dem instängda den natten jag satte ut fällan.
Det är ingen fara för de kan inte skada sig i den, de kommer bara inte ut.

Ställ den där han vet att ni brukar ha maten, och lägg in något riktigt gott, lägg gärna en filt över halva buren.

Jag ställde ut den på natten,sent,för man vill ju inte att de ska sitta i buren så länge.

Jag hade en förvildad tam katt här som jag fångade åt ägarna och den gick in medans jag var i stallet, för den var så hungrig.

Detta är inget roligt projekt, jag önskar dig lycka till.
 
Sv: elak & dum vildkatt

Okey, får ställa den vid dörren då så hoppas på att han går in, att någon av våra (säkert Butch, matvraket) går in kanske inte gör något om han känner lukten av henne då.

Får ringa och försöka få tag på en fälla imorgon, vart ska man ringa??
 
Sv: elak & dum vildkatt

Jag ringde till miljö och hälsa på kommunen.

Vet en bekant som inte fick tag på sin förvildade katt, hon tog sin transportbur till hunden, du vet en som man har i bakluckan i bilen,stor galler bur, och lade in mat i den några dagar så katten vande sig, sen efter ett par dagar så stod hon och väntade medan den gick i och åt, då stängde hon FORT.

Det är också ett alternativ, men det viktigaste är att du har någon som kan sköta en snabb avlivning. (läs skjuta medan katten är kvar i buren/fällan)
 

Liknande trådar

Övr. Katt En vildkatt har lagt tre ungar i trädgården hos en kollega. Han och hans fru har matat ungarna under 2 månader, och har nu lyckats fånga...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 351
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 345
Senast: Twihard
·
Hundhälsa Bomullstussen äter dåligt och är för tunn och jag skulle vilja hitta ett energitätare torrfoder för små hundar (hon vägrar dessutom äta...
2
Svar
26
· Visningar
1 639
Senast: Stergo
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 201
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp