Bukefalos 28 år!

Elektroniskt "råttjagare".

kopparberg

Trådstartare
Elektroniskt \"råttjagare\".

Fick tipset av en kompis att skaffa en sådan till sadelkammaren.
Ngn som vet VAR man handlar en sådan? Och ungefär vad de kostar?
Och om det stämmer det som tillverkarna säger, att inga andra djur störs av det där ljudet som skrämmer bort mössen?
 
Re: Elektroniskt \"råttjagare\".

Å en sådan vill jag också ha! Har fått problem med möss i köket :crazy: :crazy: :crazy:
 
Re: Elektroniskt \"råttjagare\".

Det är tyvärr för bra för att vara sant...

Från Plus hemsida:

Statens djurskyddslaboratorium är en internationell auktoritet på skadedjur. I 20 år har de testat elektroniska apparater som sägs skrämma bort råttor och möss. Varje gång med lika nedslående resultat. Finesser som olika frekvenser och ljud har ingen betydelse. Visst reagerar mössen och råttorna på ljuden, på att det är något nytt de inte känner igen, men efter några gånger så avtar reaktionen eftersom det inte händer något mer.

- Slutomdömet blir att vi inte kan rekommendera apparaten eftersom effekten är så tidsbegränsad, under ett dygn och i vissa fall bara 15-30 minuter, och det duger inte vid praktisk bekämpning, säger Jens Lodal som är biolog på Statens skadedyrlaboratorium i Danmark.
 
Re: Elektroniskt \"råttjagare\".

Vad ska man göra då om man är kattallergiker :confused: Äckelpäckel med möss i köket :crazy:
 
Re: Elektroniskt \"råttjagare\".

Tyvärr kan jag ju säga att vi provade en sådan och hade inte någon som helst effekt. Lika mkt möss i alla fall. Skaffa katt istället. I år har vi inte så mkt som en råttskit.
Min sambo tyckte att jag fick yrsel och huvudvärk när vi hade den igång.
 
Re: Elektroniskt \"råttjagare\".

Jag är också kattallergiker men har tidigare haft inne katt. Nu har vi flyttat till landet så nu får pissen vara mer ute. Käner (pepparpeppar) inte av allergin. Och vi har inte fått in några möss i köket som vi hade ifjol. Han håller rent utanför.
 
Re: Elektroniskt \"råttjagare\".

Synd det inte funkade! :(
Jag vet att katt är det allra bästa (det säger ju tom Anticimex...), men den ansvarsfulla stallägaren har varit tveksam till att skaffa en katt TILL!
För hon har redan en hemma, och även stallkatten ska ju skötas lika noga.

Men jag som ju ÄLSKAR katter har när hon i går gick i "stallkattfunderartankar" lovat ta på mig "gosansvaret" eftersom hon har mkt att göra! :)

Kan säga att jag ALDRIG haft en mus i källare eller ngt hemma! Tack och lov för katten! :bow:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
673
Senast: yamyam
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 442
Senast: Mabuse
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 859
Senast: cirkus
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 179
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp