Elementfråga

Megs

Trådstartare
Jag har 2st “lösa” fristående oljefyllda element. Typ detta>http://www.amigaab.se/produktbilder/650104.jpg

Ett av dem överhettades när jag var dum nog att torka tvätt på det (:angel::crazy:) och stängde då automatiskt av sig själv (detta var förra vintern).

Jag har inte använt det sen dess.
Nu provade jag det och det funkar inte.

Går dessa starta om/nollställa eller liknande för att funka igen?

Sv: Elementfråga

Ah... :idea:
Vart sitter den (på ett ungefär asså)? Där sladden går in och där thermostaten sitter?
Jag har ingen bruksanvisning kvar...

Är detta något en ganska händing pojkvän kan fixa typ ?

En någorlunda ohändig människa bör klara det oxå. ;)

Förmodligen finns det en knapp att trycka in (automatsäkring) någonstans på elementet, eller så sitter det en säkring bakom en "plastplupp".

Sök efter bruksanvisningen på nätet :idea:

En någorlunda ohändig människa bör klara det oxå
tillägger, byt ut människa mot kvinna :)
och,
knappen är många gånger gjord så att man måste ha något att peta med för att kunna trycka in den.

Ok, vi har provat att sakringen men det funkar anda inte...
Lampan som visar att det ar pa lyser som den ska men det blir inte varmt?

*min granne ar pensionerad elektriker, funderar pa att knalla upp och fraga om han vill ta sig en titt pa skiten...*

Förresten har jag torkat hur mycket tvätt som helst på mina såna... Kanske inte berodde på det alls?

Ah, jag alskar google!

Det finns tydligen en switch pa insidan (inte utmarkt saklart) om man skruvar itu dem...:idea:

Nu funkar det :laugh:

Vindvissla - tvatt o tvatt...det beror pa, det var ju inte tva par strumpor jag torkade utan stora tunga badlakan :angel:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 293
Kropp & Själ Finns det fler som mig, är det någon som känner igen sig? Jag lever mitt liv i psykiska cykler, vilket jag tror är vanligt bland de...
Svar
10
· Visningar
1 720

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka