Elly beställer gröt från Tyskland

_Elly_

Trådstartare
Jag är nog för disträ just nu för en komplett trådstart men tänker kickstarta mig själv med att skapa tråden :D Målet är lyckas beställa från MyMuesli med noll tyskakunskaper, minst en adventskalender. Är det någon form av tull eller importkostnad som läggs på vadnufrakten blir från Tyskland? Vad ska jag tänka på? :)
 
Jag är nog för disträ just nu för en komplett trådstart men tänker kickstarta mig själv med att skapa tråden :D Målet är lyckas beställa från MyMuesli med noll tyskakunskaper, minst en adventskalender. Är det någon form av tull eller importkostnad som läggs på vadnufrakten blir från Tyskland? Vad ska jag tänka på? :)

Jag hänger på här jag med. 😁
 
Jag är nog för disträ just nu för en komplett trådstart men tänker kickstarta mig själv med att skapa tråden :D Målet är lyckas beställa från MyMuesli med noll tyskakunskaper, minst en adventskalender. Är det någon form av tull eller importkostnad som läggs på vadnufrakten blir från Tyskland? Vad ska jag tänka på? :)
Nej, tull/importkostnader behöver man inte betala om man beställer inom EU.
 
Jag är nog för disträ just nu för en komplett trådstart men tänker kickstarta mig själv med att skapa tråden :D Målet är lyckas beställa från MyMuesli med noll tyskakunskaper, minst en adventskalender. Är det någon form av tull eller importkostnad som läggs på vadnufrakten blir från Tyskland? Vad ska jag tänka på? :)
Vill du dela med dig hur du kommer göra? 👀 Vill också ha en adventskalender från dem.
 
Deras adventskalender är galet fin, med termosmugg, frukostburk, osv osv. Otroligt fin!!! Så synd att de inte säljer här längre - men det man köper från Tyskland brukar komma fram hit jättesnabbt. Lika snabbt som inrikes, ibland...!
Såg deluxevarianten på amazon förra omgången, tror det var .com om det kan vara en väg
 
Jag har beställt kattmat från Finland. Med google translate gick det helt ok. Men det var en hel del klurande. Jag kände inte igen ett enda ord förutom zooplus.
 
Tack, återfår lite hopp:heart
Jag klickade av naturliga skäl inte så långt som till att bekräfta köp. :)
Men så långt jag kom så fanns det inte några tecken på att den inte skulle acceptera en svensk adress. Och eftersom det var en handfull utvalda länder i listan så känns det som att det borde vara platser de i verkligheten levererar till.
Står att de använder DHL och deras leveranser brukar väl fungera rätt bra från Tyskland till Sverige, tror jag.
 
IMG_20231003_142435.jpg

Om jag vill vara en dykare :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 269
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp