Eloge till Polisen!!

Sv: Eloge till Polisen!!

Jag skrev för något år sedan ett inlägg som jag blev mycket hånad för. Jag var ute och gick efter en mindre trafikerad väg och stöter på ett par killar som står vid en bil. Det var några yngre killar och en fräsig bil och så har de en pitbull-liknande hund. Då fick jag verkligen hjärtat i halsgropen. Tänk om de släppt hunden och det var en SÅN hund? Vad f*n skulle jag gjort? Det bevisas ju gång på gång att det finns dåliga hundägare och hundar och att man inte kan ta för givet att alla är snälla och normala.

Helt sjukt att detta ska få fortgå.. Det finns en "ungdom" i mitt område med två pittblandningar och jag blir verkligen livrädd varje gång jag stöter på dom! Ofta kommer ägaren i sällskap med ett gäng och jag kan ju bara tänka mig vad dom föreställer sig: "där kommer hon med två schäfrar, tror hon att hon är nåt?!"
Tänk om dom skulle få för sig att släppa sina vovvar på mina bara för att bevisa att dom har så mkt tuffare hundar:crazy:

Allmänt blåst att ta ut polishunden när det fanns två lösa hundar utanför...

Tråkig historia.

Helt sjukt att detta ska få fortgå.. Det finns en "ungdom" i mitt område med två pittblandningar och jag blir verkligen livrädd varje gång jag stöter på dom! Ofta kommer ägaren i sällskap med ett gäng och jag kan ju bara tänka mig vad dom föreställer sig: "där kommer hon med två schäfrar, tror hon att hon är nåt?!"
Tänk om dom skulle få för sig att släppa sina vovvar på mina bara för att bevisa att dom har så mkt tuffare hundar:crazy:

Jag vet vad dom kan ställa till med har haft 2st som bitit sönder Piru nu lyckades jag med stort våld få iväg dom, Men en tant eller liten tjej har nog förmodligen aldrig lyckats o kanske fått sina hundar avlivade av hundarna. Piru fick många bithål i sig första gången då bara 1år gammal de syns än i dag med vita stickelhår efter hela bogen.

Tråkig historia.

Förklara varför?

Är en självklarhet om man är en hundpatrull att man tar ut sin hund som hjälp vid stök o bråk. Sen att dom väljer o sända sina hundar på dom är ju hundägarens eget beslut o får skylla sig själv.

Vad är det för vekhet/rädsla/brist på handlingskraft som gör att man inte GENAST sätter stopp för dessa typer av hundar hos dessa ägare? HUR många tragiska "olyckor" ska behövas innan man vågar stoppa den här livsfarliga trenden?? Man bara baxnar! Det är så solklart, så tydligt, så enkelt!

Eh, ursäkta men WTF (?!) "Hundarnas ägare, en man född 1980, var på söndagseftermiddagen inte delgiven misstanke om brott."
Det är ju våld mot tjänsteman(hund), ägaren brast uppenbarligen i tillsyn om sina hundar, vart tog det annars så viktiga "strikt hundägaransvar" vägen då?
Tss..

Nej, helt rätt att Polisen sköt, och att hundarna kommer att avlivas.:cool:

Förklara varför?

Är en självklarhet om man är en hundpatrull att man tar ut sin hund som hjälp vid stök o bråk. Sen att dom väljer o sända sina hundar på dom är ju hundägarens eget beslut o får skylla sig själv.

Jag skulle då inte släppa ut en av mina hundar på en sådan plats, där det går två hundar lösa av pitbull-typ.
Skulle du?
Är dom inte rädda om sina arbetskamrater?:(

Tråkig historia.

Fast var står det att polisen såg dom lösa pitbullarna?

Sen måste jag bara säga att jag älskar Sverige och vem dom prioriterar att göra livet surt för . En man på festen anhålls för ringa medan mannen med hundarna inte misstänks för något.
Vem är det man är rädd för egentligen? Och som man vill ha påföljder på så att det inte upprepas igen? Ja, inte fan är det personen med jointen i alla fall (eller vad det nu är för dödsknark h*n kan tänkas tagit). Däremot så är det jäkligt otrevligt och obehagligt med människor som har lösa aggressiva ouppfostrade hundar.

Men bra gjort att polisen sköt.

Bra gjort det tycker jag också. Jag hoppas faktiskt man väljer att ta till vapen oftare när såna här hundar är inblandade i incidenter. Det finns ingen anledning att ha kvar dom i samhället. Tråkigt men sant.

Övriga: Givetvis lär inte polisen ha släppt ut sin hund om dom hade sett att det sprang omkring två lösa "pitbulls" (det var säkert inte ens pb hundar men men..) . Jag menar, det vore ju att "be om det".

Jag tycker det är så tråkigt när sådant här inträffar.
Att människor inte kan hålla i sina hundar.

Jag tycker att polisen i ALLA fall, oavsett vad det är för hundras som attackerar ska rycka in med våld (om det behövs).

Jag själv har en renrasig amstaff och är ofta väldigt rädd när jag möter yngre personer med blandrashundar, eller liknande.

Jag var för ett tag sen ute och promenerade med min amstafftik då det kommer en ung kille med en rottweilerhane som han inte orkar hålla utan tappar den och hunden rusar fram till min tik. Jag satte min tik ner och höll fast rottweiler tills den urbotat dumma killen kom fram, han fick sig en ordentlig utskällning.

Att människor inte kan se sin begränsning och inte ge sig på hundraser som de ändå inte klarar av. Jag vill inte ha en läskig rottweiler efter min hund iaf.

Vad är det för vekhet/rädsla/brist på handlingskraft som gör att man inte GENAST sätter stopp för dessa typer av hundar hos dessa ägare? HUR många tragiska "olyckor" ska behövas innan man vågar stoppa den här livsfarliga trenden?? Man bara baxnar! Det är så solklart, så tydligt, så enkelt!

Fast så där plättlätt vet jag inte om det är. Själv skulle jag lätt kunna tänka mig att alla "power-breed" -raser ska ha munkorg när de är ute och går plus att samtliga som inte ska verka i avel ska vara kastrerade. Men då får man ju bums höra av alla PB-lovers vilken trevlig familjehund det är.

Vad exakt tycker du att polisen ska göra?

Själv skulle jag lätt kunna tänka mig att alla "power-breed" -raser ska ha munkorg när de är ute och går plus att samtliga som inte ska verka i avel ska vara kastrerade.

Lite Ot kanske men av ren nyfikenhet, vilka räknas som "Power-breed" raser?

Det finns ju i och för sig ingen svensk motsvarighet till ordet, jag tänkte väl först och främst på de raser som har restrektioner i vissa delar av USA, bla:

Dogo Argentino
Japanese Tosa
Fila Brasileiro
American Pit Bull Terrier eller Pit Bull Terrier

Eller generellt hundar som kan användas till kamp.
Sen är det väl en politisk fråga att bestämma vilka raser som anses kunna göra mest skada, det är ju ändå det det handlar om.

Näe, inte är det plättlätt även om jag kände så när jag skrev mitt inlägg. Men något måste absolut göras, för det är ju helt solklart att det är en viss typ av människor som har en viss typ av hundar - av en speciell anledning. Hur man sen ska lagstifta så att man hindrar den här kombinationen vete sjutton. Det borde i alla fall vara lätt att frånta dessa personer deras hundar. Kanske ska man ha krav på minimiålder och kunskap för att äga en sådan hund? En slags licens, typ körkort, som kan dras in vid första tecken på missbruk av hundägandet? Licens för att avla på hundar av den här typen?

Tråkig historia.

För det är självklart att polisen i förväg såg dessa lösa hundar och framför sig såg synen att hans hund blev söndersliten av dem?

Jag tror faktiskt inte att någon är så korkad att de tar ut sin hund om de ser att det springer omkring lösa pitbullar under en rave-fest... men vad tusan, det är jag.

Jag är så trött på att skarpare hundar hamnar i helt fel händer..
Var i min gamla byhåla häromdagen,som det florerar ganska mycket droger i..och vad kom gåendes?
En kille,född 87,hållandes i en liten pitbullkorsningsvalp,och den människan ska absolut inte ha hund,den är i helt fel händer,och jag kan bara gissa hur det kommer att sluta..
Det kommer att bli en till tidningsnotis i våran tidning,och det är nog den 5e på 1 år,kanske 2 år..
Är det inte en rottweiler så är det en pitbullkorsning so dom går runt med,och den ena är galnare än den andra..
Finns nog ett tiotal skarpare hundar i helt fel händer i den staden,och den är inte stor,runt 10.000 pers..

Min son(-87a),bor kvar i den staden,och han brukar ha min hund om jag behöver hundvakt..ja,man får sig en tankeställare när man har hunden i den staden..

Jag kan med största säkerhet intyga för er att det inte finns en enda SKK reggad amstaff, dogo argentino eller rottweiler som springer omkring på gatorna och biter och attackerar andra hundar.

Det är blandras aveln på dessa hundar som spårar ur, en blandning mellan ex amstaff och rottweiler är rent av livsfarlig. Amstaffens kamplust och rottweilerns vakt kan enkalt riktas mot en människa och skadan är förödande då det är två mycket kraftfulla raser.

Ett förbud mot blandras avel tror jag är ett steg i rätt riktining.

För det är självklart att polisen i förväg såg dessa lösa hundar och framför sig såg synen att hans hund blev söndersliten av dem?

Jag tror faktiskt inte att någon är så korkad att de tar ut sin hund om de ser att det springer omkring lösa pitbullar under en rave-fest... men vad tusan, det är jag.

Nej det är inte självklart, men iaf.

Och nej jag hoppas inte heller nån är så korkad att de skulle utmana ödet, inte vid en sådan plats och tidpunkt...

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 244
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Jag behöver höra nya infallsvinklar. Jag har en ung tysk terrier. Är uppväxt med rasen, men hon är min första egna. Enda sedan jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 433
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 687
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom... 2
Svar
33
· Visningar
5 712
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka