Elstöd utbetalning

Men för en mindre lantbruksfastighet har man ofta en enda elmätare för alla uttag, både företag och privatbostad.

Jag tror att det hade blivit för krångligt att sortera ut denna kategori och vi hade hamnat i det där som regeringen ville undvika, att krångla till det rejält.

Däremot kunde man ändå haft ett tak, även om det också hade krånglat till det (ovanstående kategori hade då fått ett elstöd automatiskt upp till taket och sedan fått ansöka separat om resten.)

Hela subventionen är väldigt mycket av schablon för att kunna exekveras klart innan nästa kärnkraftverk står färdigt för produktion.
Så ska man ju dock redan göra för elintensiva företag, angående att få upp till ett visst tak och sen ansöka om resten. Tanken med stödet för elintensiva företag är just att de ska få både det generella elstödet för företag och sen utöver det kunna få det mer riktade stödet för elintensiva företag specifikt. Om det konceptet med ett lägre tak och att få ansöka om resten är att krångla till det är det alltså tillkrånglat i samma utsträckning redan.
 
Vän av matematisk ordning undrar dock varför 864,50 plus elstöd på 773.669 blir 779.113,50?
Så jag utfärdar trollvarning, tills nånting bekräftar storyn. Matematiken felar med 4.580.

Telefonnumret på mobilens display går iofs till Försäkringskassans Kundtjänst.


Troligtvis en trollning, om än snyggt genomförd. Oavsett så visar den problemet med sekretessen, vilket kanske inte var poängen...
 
Hittar inget om det hos eon ännu, men jag räknade ut vad jag skulle få för ett tag sedan. Tror att det var runt 1600 kr.
 
Jag får 93 kr😁 Men så bor jag på 34 kvadrat också.
På 115 kvadrat så får vi runt 3500 kr. Hade vi inte lyssnat på vår fantastiska regering och elsparat 70% så hade det blitt 12 lax.

Först säger man åt alla att spara så mycket man kan för det kan bli rekorddyrt och sen gör man elen nästan gratis. Fantastiskt. Men nåt måste de väl se till att göra för att hålla uppe inflationen!
 
På 115 kvadrat så får vi runt 3500 kr. Hade vi inte lyssnat på vår fantastiska regering och elsparat 70% så hade det blitt 12 lax.

Först säger man åt alla att spara så mycket man kan för det kan bli rekorddyrt och sen gör man elen nästan gratis. Fantastiskt. Men nåt måste de väl se till att göra för att hålla uppe inflationen!
Aa, så jäkla galet. De som inte bryr sig får massor av pengar tillbaka :down:
 
På 115 kvadrat så får vi runt 3500 kr. Hade vi inte lyssnat på vår fantastiska regering och elsparat 70% så hade det blitt 12 lax.

Först säger man åt alla att spara så mycket man kan för det kan bli rekorddyrt och sen gör man elen nästan gratis. Fantastiskt. Men nåt måste de väl se till att göra för att hålla uppe inflationen!
Missade att det var 80% av förbrukningen som gav stödet så siffrorna blir lite lägre.
 
Men.. ni som skriver om elstöd NU - alla borde väl fått första elstödet? Eller är det nåt ytterligare ett elstöd för några månader i år?
 
Företag

Vet inte om det finns olika stöd, någon som vet?
Har bara sett stödet till elintensiva företag.

Kan man ansöka för 'vanliga' företag också? Vi förbrukar mycket men är inte elintensiva.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Spinner vidare i egen tråd ang. privat väg och vägföreningar Vi är 4 hushåll på vår väg. Eftersom vi har hyrt ut möblerat rum och bor...
Svar
5
· Visningar
1 024
Senast: tara
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 789
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
828
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 136
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • hjälm till avlångt huvud?
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp