Kul att Moody och Jägerbomb fick bra betalt!
Ett ekipage man gillar, men som inte riktigt fått till det i GP och GPS (jaja… jag hade varit nöjd med hälften av deras poäng och de var väl topp-10 i båda klasserna men idag var de tydligt med på 85+ delen av listan)
Lite synd tycker jag om Dufour som verkar ha svårt få vinna sin första senior guldmedalj… det känns som om hon varit favorit länge och på många hästar men det är alltid någon annan som stjäl buketten.
Idag tycker jag kanske inte de var så bra att jag ville ha dem som segrare, kanske till och med att Werth lika gärna kunde kommit före med men att missa guldet med mindre än 0,2% måste ha varit surt…
Älskar segraren! Finns absolut saker att förbättra men det är ljuvligt se piaff sekvenserna och piruetterna. Dels hur lätt och smidigt han samlar sig, men också hur han tar sig ur det och att det inte ser svårt, jobbigt eller med mycket tryck ut. Härligt att se!
Hoppas de får åka hem nu och gör som britterna, går i ide ett tag och njuter av framgångarna och kommer tillbaka nästa sommar och är ännu lite bättre.