EM i hoppning

När vi nu ändå pratar OS. Är det nån som vet när just ridsporten går? Eller är exakta datum inte bestämt än. Tänkte resa bort i augusti nästa år och vill inte missa hästarna i OS såklart…
 
Tack! Jag bojkottar tidningen ridsport, men gick in som hastigast så fick jag ett hum iaf.

Preliminärt tidsschema för ridsporten under OS i Paris​

Fredag 26 juli
OS-invigning
Fälttävlan hästbesiktning

Lördag 27 juli
Fälttävlan dressyr, lag och individuellt (65 ekipage)

Söndag 28 juli
Fälttävlan terräng, lag och individuellt (65 ekipage)
Dressyr hästbesiktning

Måndag 29 juli
Fälttävlan hästbesiktning
Fälttävlan hoppning, lagfinal samt individuellt kval
Fälttävlan hoppning, individuell final (25 ekipage)
Fälttävlan medaljutdelning

Tisdag 30 juli
Dressyr Grand Prix, lag och individuellt (30 ekipage)

Onsdag 31 juli
Dressyr Grand Prix, fortsättning lag och individuellt (30 ekipage)
Hoppning hästbesiktning

Torsdag 1 augusti
Hoppning lagtävling (20 lag/60 ekipage)

Fredag 2 augusti
Dressyr hästbesiktning
Hoppning lagfinal (30 ekipage)
Hoppning medaljutdelning lag

Lördag 3 augusti
Dressyr Grand Prix Special, lagfinal (30 ekipage)
Dressyr medaljutdelning lag
Hoppning hästbesiktning

Söndag 4 augusti
Dressyr Grand Prix Kür, individuell final (18 ekipage)
Dressyr medaljutdelning

Måndag 5 augusti
Hoppning, individuellt kval (75 ekipage)

Tisdag 6 augusti
Hoppning, individuell final (30 ekipage)
Hoppning medaljutdelning

:)
 
Jag hade också en slot i utlottningen av biljetter men allt var slut. De släppte fler biljetter för ett par veckor sen men de tog slut igen. Det har varit en omgång biljettsläpp innan de här omgångarna när man kunde sätta ihop biljettpaket, gissar att alla ridsportbiljetter såldes då.
 
Jag hade också en slot i utlottningen av biljetter men allt var slut. De släppte fler biljetter för ett par veckor sen men de tog slut igen. Det har varit en omgång biljettsläpp innan de här omgångarna när man kunde sätta ihop biljettpaket, gissar att alla ridsportbiljetter såldes då.
Jag hade en slot på biljettpaketen också. Fanns inga ridsportbiljetter då heller.
 
Hade varit sååå roligt om Jens Fredricson/Markan Cosmopolit hade vunnit EM- hade varit såååå värda det men när inte de eller någon annan svensk vinner ser jag väldigt gärna att Steve Guerdat vinner som han gjorde, han är ju en väldigt skicklig och inte minst ödmjuk ryttare! 🤩.
 
Svarar mig själv. Verkar finnas biljetter i kategori c och d att köpa bla till den individuella hoppningen.

Ändrar mig igen. Det var bara för de med rullstol.
 
Kollade Guerdats guldritt igen, och vilken njutning så mjukt och följsamt inte en massa ryckande. Sedan var Dynamix så otroligt cool. Går i mål, glad ryttare och häst, och sedan skrittar hon långsamt ut med mulen vid gräset som om hon ville ta sig en tugga eller två helt avslappnad.

Vilken häst att ha till Paris 2026.

@Görel nyfiken, du som avelsnörd ;) vad har hon för stam? Inte namnen utan vad de betyder. Antar att de kommer ta embryo på henne ganska direkt om det inte redan gjorts.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Sverige tog ett historiskt EM-guld i hoppning i lag i somras. I en ny SVT-dokumentär berättar laget hur man satte stenhård press på sig...
Svar
0
· Visningar
135
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Under fredagen släppte SVT en minidokumentär om det historiska EM-guldet som det svenska hopplandslaget tog vid EM i Milano 2023. Hur...
Svar
0
· Visningar
171
Senast: Gunnar
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
823
Tävling Sitter och tittar på V75 och i avd 3 så körs häst med nummer 1 av en idiot. Och studion går BANANAS och skäller i 5 min om hur korkad...
Svar
3
· Visningar
1 088
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp