EM i hoppning

Tycker Israeliska hästen Stawita såg stel ut i ryggen och väldigt kort ut bak. Och jag är värdelös på att ens se att en häst är halt.
 
Blir alltid imponerad övervhur vackra hinderna på mästerskap är! Både planket och muren är så fina!

Visst är det Cathrine Dufour som äger Henriks häst? Och King Edward? Tycker det är lite roligt!

Kom på att det är lite synd att hästskötarna inte får cred i detta mästerskapet. Gillade det under VM!
 
Lite ryck och slit, men ändå tycker jag att Petronella gjorde en bra runda. Speciellt med tanke på hur svår banan verkar vara.
 
Blir alltid imponerad övervhur vackra hinderna på mästerskap är! Både planket och muren är så fina!

Visst är det Cathrine Dufour som äger Henriks häst? Och King Edward? Tycker det är lite roligt!

Kom på att det är lite synd att hästskötarna inte får cred i detta mästerskapet. Gillade det under VM!
En googling säger att Georg Kähny står bakom Dufour stables.
 
Vad tror ni skulle hända om det kom en regel till OS att varje land måste rida på hästar födda i det landet?
 
Vad tror ni skulle hända om det kom en regel till OS att varje land måste rida på hästar födda i det landet?
Jag håller med om att det är tråkigt att så få svenska ryttare rider svenskt, att hälften av hästarna i laget i år är svenskfödda känns ovanligt, men jag tror inte att det skulle gynna sporten alls. Tänk om Henrik och Rolf-Göran som bor utomlands skulle byta medborgarskap för att komma undan?
 
Jag håller med om att det är tråkigt att så få svenska ryttare rider svenskt, att hälften av hästarna i laget i år är svenskfödda känns ovanligt, men jag tror inte att det skulle gynna sporten alls. Tänk om Henrik och Rolf-Göran som bor utomlands skulle byta medborgarskap för att komma undan?

Ja, det tror jag att många skulle göra. Tänker även att tex många asiatiska ekipage skulle få det svårt, stationerade i Europa men med förmodligen noll avel i egna landet.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Sommaren 2024 bjuder på mer än bara OS. Förutom flera VM och EM i ridsportens olika grenar arrangeras också Nordisk-Baltiska mästerskap...
Svar
0
· Visningar
59
  • Artikel
Hästnyheter Sverige tog ett historiskt EM-guld i hoppning i lag i somras. I en ny SVT-dokumentär berättar laget hur man satte stenhård press på sig...
Svar
0
· Visningar
175
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Under fredagen släppte SVT en minidokumentär om det historiska EM-guldet som det svenska hopplandslaget tog vid EM i Milano 2023. Hur...
Svar
0
· Visningar
216
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Under lördagskvällen gick en 1,45-hoppning av stapeln i Cannes i Frankrike. Två svenskar startade – och båda blev placerade. Klassen...
Svar
0
· Visningar
59

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp