Emil i Lönneberga - Amerika Biljetten (ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lobelia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 505
  • Visningar Visningar 53 392
Jag måste åka nu men för dom som funderar på att rösta ut mig ska nog läsa igenom mina senaste inlägg en gång till först, innan ni bestämmer Er. :)

DL 2
13:20 (TeamLundVer röstar på quarter4ever) (I)
14:20 Blacksmithfarm röstar på MikaTela I
16:56 Dentaku röstar på quarter4ever I (II)
18:39 cirkus röstar på quarter4ever II (III)
19:32 TeamLundVer ändrar röst till MikaTela II
19:54 bollen__ röstar på MikaTela III
20:16 fio röstar på quarter4ever III
20:18 Mirtai röstar på quarter4ever IV
21:00 Jfreklin röstar på quarter4ever V
21:10 Snurrfian rlstar på quarter4ever VI
21:16 quarter4ever röstar på MikaTela IV
21:16 Ferrari röstar på MikaTela V
21:17 Artline röstar på MikaTela VI

21:19 (Paddington röstar på quarter4ever) (VII)
21:29 MikaTela röstar på quarter4ever VII (VIII)
21:30 Paddington ändrar röst till MikaTela VII

Tja. Jag vet inte, TLV röstar ju, och ändrar ganska tidigt. Det är möjligt att hela lyan är kvar att rösta och att de tror att det ska räcka för att få ut Q??

Helt ärligt vet jag inte. Men som sagt TLV går tillbaka till att rösta på Q DL 3 och det skaver.

Hur tänker du om din teori några DL senare, @Bollen??

gick igenom TLV lite snabbt

röstar på mig i DL2 först av alla
*gömmer mig under skämskudden för att jag missade rösta igår*
Får helt enkelt inse att sonen är inne i en tuff period just nu när det gäller sömnen (han somnade runt 22 igår istället för 19 :cautious:) så det får bli lite som det blir i denna leken.

Just nu sover han dock och jag har försökt snabbläsa tråden bara för att ha hunnit igenom den innan han vaknar igen. Jag kommer lägga en säkerhetsröst nu så att jag åtminstone inte missar att rösta igen.

Det som slår mig är att det verkar ha varit väldigt förvirrat igår :confused:

(jaha nu vakande han)

Mest förvirrad verkade Q4 på ett sätt jag itne sett innan.

TLV röstar på Q4

ändrar rösten till MikaTela
Nu har jag haft chansen att snabbläsa tråden ytterligare en gång och jag vill göra följande kommentarer (har inte så lång tid på mig innan jag måste ta över där uppe).
1. Det verkar ha varit helförvirrat igår. Jag som kommer in och läser i efterhand har lite svårt att hänga med i svängarna känner jag.
2. Q4 sticker ut mest (gårdagen) men hon är långt ifrån ensam i sitt förvirrade tillstånd.
3. Jag är minst sagt fundersam till om Q4 hade gjort en sådan "röstmiss" som hon gjorde igår som ond. Visst, hon brukar spela ganska udda oavsett vad men visst borde hon väl vara tillräckligt vass i detta spelet för att inte missa som ond? :confused: Då är hon alltså antingen god och gjorde en miss eller ond och så pass kall att hon tänker att hennes "miss" skulle ge henne ngn form av alibi. Att vi helt enkelt tänker så som jag har gjort nu. :nailbiting: Men jag vet inte om hon är så förslagen. Jag hoppas inte det iaf och jag kommer därför ta bort min röst från henne.
4. En person som fångade min uppmärksamhet nu vi andra genomläsningen var istället MikaTela. Jag hänger absolut inte med i hennes resonemang och även om det i stort är en gissningslek första dagen så kan jag inte, precis som BSF varit inne på förstå hur man kan ha 3 personer med liknande uttalanden och friskriva två men tycka att en är misstänkt. Borde inte en god isf tycka att alla 3 är misstänkta :confused:

Med detta så väljer jag att ändra min röst.

TLV ändrar sin röst från Q4 till MikaTela

Tillbaka till att rösta på mig igår. dock så pass sent att jag ändå funderar över att hon inte reflekterar över att ingen driver på om mig , visst hade jag röster på mig, men ingen som verkligen driver på så som man brukar se om någon vet något om en ond.
Det känns helt klart skumt ändå
Jag känner att jag inte får grepp om denna lek. Vilket säkert har med inlagd (eller inte inlagd) tid att göra.

Det verkar finnas en hel del misstankar på q4 och oavsett om dessa läggs ab goda eller onda så blir jag mer suspekt över q4s sätt att svara på dem.

Det är lite ni kommer ångra er och jag vet ju min roll och skulle jag åka ut så skulle ni fatta en hel del.

Så tenderar q4 att skriva när hon är ond och trängd vill jag minnas och i brist på andra onda väljer jag att lägga min röst här.

Skulle q4 trots allt vara god så hoppas jag att hon har rätt i att en lynch av henne ger goda svar.

TLV röstar på q4

Sprider misstankar mot fio, vilket skulle stämma bra om Fio är god och TLV ond, för då vill hon ju rikta fokus på någon som röstat på mig så folk ska glömma bort henne lite ( att hon också gjort det - röstat på mig alltså)
Det var det här jag reagerade på. Fio verkar vara helt säker på att hon skulle vara kvar vid kommande DL och den enda som mig veterligen kan vara det är någon i lyan. :cautious:

Jag ser att hon menar på att det enbart är ängeln som borde ryka men jag köper ändå inte det resonemanget. Hur kan man veta vad onda tänker om man inte är en av dem? O_o

Och röstar på fio , följer BSFs röst där
Nej jag får ta en ny kamp med sonen nu känner jag :cautious: så baserat på det jag skrivit tidigare väljer jag att lägga min röst på någon son jag tror visat att hon har lite extra information om lyan.

TLV röstar på fio

men visst kan det vara tvärtom att det är fio som är den onda och TLV som är den goda, i alla fall känns det inte troligt att båda sitter i lyan. Båda kan också vara goda, men det tvivlar jag på med tanke på rösterna på mig, men så kan det också vara

DL 2

Tja. Jag vet inte, TLV röstar ju, och ändrar ganska tidigt. Det är möjligt att hela lyan är kvar att rösta och att de tror att det ska räcka för att få ut Q??

Helt ärligt vet jag inte. Men som sagt TLV går tillbaka till att rösta på Q DL 3 och det skaver.

Fel tagg... @bollen__
sorry:o:o

Sant, men vilka var alternativen?

Att inte rösta på Snurrfian gör att denne borde ha röstat på dig istället (Artline rösterna kom så sent så de var inte på tapeten när Ferrari röstade)

16:28 Artline röstar på Snurrfian
18:19 cirkus röstar på quarter4ever
19:58 fio röstar på quarter4ever
20:13 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
20:46 bollen__ röstar på Snurrfian
20:55 Ferrari röstar på Mirtai
21:08 quarter4vever röstar på Snurrfian
21:09 Paddington röstar på Ferrari
21:12 TLV röstar på q4
21:12 Dentaku röstar på Ferrari
21:20 Mirtai röstar på Artline
21:26 Snurrfian röstar på Q
21:29 cirkus ändrar sin röst till Artline

Kikar lite på röstmotiveringen:

jag blir fundersam om jag släpper Mirtai lite för lätt i mina tankar ändå. Hon smyger lite bakom radarn för mig egentligen Det kan vara lite farligt att släppa henne i tankarna tror jag. Visst skrev du i din genomgång av henne tidigare att du tenderade att hålla henne åt det lite godare hållet. Känner du dig säker på det ?

DL 2

Jag håller med om att det skaver att hon röstar på Q igen DL3. Jag tycker ju fortfarande att det är lite knepigt att göra den där röständringen DL2 om hon är ond (och Q mest troligt god), men du har en poäng i att hon också gör ändringen väldigt tidigt. Det är ju faktiskt bara 3 st som röstar mellan hennes röster. Det skulle ju kunna vara en alibiröst och sedan ett försök att få ut Q igen DL 3 när det inte gick vägen sas. DL2.

Kopierar från mitt inlägg tidigare:

Igår tyckte jag att Arts röst var mer skum än Ferraris men idag vete sjutton om inte Ferrari åkt överst på listan. Hennes röstmotiveringar känns inte så underbyggda och uddarösten igår med den motiveringen gör mig fundersam.

Dessutom reagerar jag på att hon inte verkar kunna komma med så mycket teorier im vilka hon tycker är skumma. Det brukar kunna vara så med onda, att det är svårt att hitta på teorier om de man vet är goda

Mirtai röstar på Ferrari

jag blir fundersam om jag släpper Mirtai lite för lätt i mina tankar ändå. Hon smyger lite bakom radarn för mig egentligen Det kan vara lite farligt att släppa henne i tankarna tror jag. Visst skrev du i din genomgång av henne tidigare att du tenderade att hålla henne åt det lite godare hållet. Känner du dig säker på det ?

Jag har tankarna på Mirtai, än. Samtidigt så finns det ingen logik i att rösta på Artline i det läget när Snurrfian hängde såpass löst.

Kom i ropet pga teorin kring Dentaku/Mirtai som ulv/får som signalerade med sina val av favoritförfattare. Visade sig att det den teorin inte höll. Jag får en bra känsla när jag går igenom Mirtais inlägg och hennes kommentarer om deltagarna. Tycker att Ferraris udda röst på Mirtai igår skaver och eftersom jag är mina ögon på Ferrari tycker jag det lutar åt det positivare hållet för Mirtai.
hittade vad du skev om dina tankar om Mirtai. Fattar jag dig rätt att du håller Mirtai som troligast god pga att du tror att ferrari är ond?

Försöker hänga med medan jag krampaktigt håller i sonen. Uppskattas inte

Att jag har få inlägg beror på honom. Jag förstår om ni blir misstänksamma och vill rösta ut mig och jag tänker inte köra ngt försvar om att ni kommer ångra er som q4 gjorde i förrgår och fio gjorde nu precis.

Jag tycker dock att fio har ett märkligt resonemang. Det skaver och jag beklagar att jag inte kan / hinner med bättre resonemang med fina uppsägningar på alla

DL 4
15:25 (Blacksmithfar röstar på fio)
20:23 TeamLundVer röstar på fio
20:52 Blacksmithfarm ändrar röst till TeamLundVer
21:01 fio röstar på TeamLundVer
21:12 Mirtai röstar på Ferrari

fio 1
TLV 2
Ferrari 1

Jag håller dock q4. Bollen och bsf ngt åt det godare hållet nu och om jag inte fått rösta på fio hade jag sett ut såhär :nailbiting: för alla andra är neutrala för mig

Försöker hänga med medan jag krampaktigt håller i sonen. Uppskattas inte

Att jag har få inlägg beror på honom. Jag förstår om ni blir misstänksamma och vill rösta ut mig och jag tänker inte köra ngt försvar om att ni kommer ångra er som q4 gjorde i förrgår och fio gjorde nu precis.

Jag tycker dock att fio har ett märkligt resonemang. Det skaver och jag beklagar att jag inte kan / hinner med bättre resonemang med fina uppsägningar på alla
Min röst baserades inte på att du har få inlägg, utan var du valde att rösta... :)

hittade vad du skev om dina tankar om Mirtai. Fattar jag dig rätt att du håller Mirtai som troligast god pga att du tror att ferrari är ond?

Inte bara pga av det, men det förstärker intrycket så att säga....
Jag får en bra känsla när jag läser igenom hennes inlägg och vi tänker lika i mångt och mycket.

Inte bara pga av det, men det förstärker intrycket så att säga....
Jag får en bra känsla när jag läser igenom hennes inlägg och vi tänker lika i mångt och mycket.
vad det gäller Dentaku vad har du för uppfattning om henne? jag tycker ju att hon inte hamnar så högt på misstanke listan egentligen, håller du med?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka