Empty -hjälp!

Till Marie_C: Jaa, men bara ekologiskt från mina förräldrars gård. Då SER jag hur kalvarna och lammen går o har det bra i hagen hela sommaren och leker med sina kompisar och har mamma i närheten. En helt annan sak än att mörda kaniner sådär.

Till Stollan: Mina kaniner iaf, går ute i betesburar varje dag, jag går ut o går me dom, klappar dom. :smirk: Dom får mat som dom gillar och har det bra med sina kompisar. På vintern bor alla fyra i en box i stallet och hästarna brukar ge dom lite mat, tar deras mat i munnen och spottar ut hos grannkaninerna! Asgullit!! :crazy:Jag tävlar i hoppning med dom två som tycker om att hoppa, de andra två får stanna hemma. Det där med att dom lever i nuet kan jag hålla med om, men du har väl då inte sett kaniner dö? Lisa, hon blev ihjälskrämd av en hund. Det såg riktigt hemskt ut och hon SKREK :cry:, hon ville inte dö, kan jag tala om.
 
Tican

Jag brukar egentligen inte svara på sådana här inlägg men nu gör jag det ändå.
Jag har ormar, jag gillar ormar. Ormar äter mat som alla andra djur och på deras matsedal står allt från möss-kaniner-griskultingar och fåglar. Möss är inte i mitt fall tänkbart då dom är för små, råttor ger jag till mina mindre ormar men dom större behöver större mat. Vad tycker du att jag skall göra då? Låta ormarna svälta? Nej du, mina matdjur mår bra, lever lyxliv innan dom blir mat. De allra flesta gångerna så nackar jag djuren innan dom matas. I dom fall där jag matar med levande så -har du någonsin sett en orm ta ett levande byte?- det går fort. Matdjuret hinner knappt uppfatta vad som händer.
Det är skillnad att bli ihjälskrämd och tuggad? av hund än att bli tagen av en stor orm.
 
Re: Francess

Du är ärlig iallafall!
Ett tag stals det kaniner där jag bodde. De har ju inget andrahandsvärde stora vuxna vanliga kaniner så nog blev de ormaty alla gånger! Fruktansvärt!
Alla borde göra som du som har stora ormar,iallafall inte stjäla barns keldjur!
 
Är du medveten om att du är grymt okonsenkvens i ditt resonerande :confused:
Det är inte ditt motstånd till foderdjur jag oponerar mig mot utan att du är okonsekvent.

Om man ger kaninen till en orm "mördar" man dom men om era era lamm och kalvar slaktas är inte det samma sak :confused:
Förklara skillnaden är du snäll.
Jag antar att du är ung för du resonera så naivt :crazy: och okonsekvent :smirk:

Om du läser så säger Pippi att kaninerna skall vara ute, hon vill bygga rastgårdar och ha dom i flock, inte ensamma i 0.6*0.6 burar ;)
Kan tänka mig att hon vill ha bra kost och ett bra liv för kaninerna om dom skall bli bra foderdjur.

Hade du varit vegan, inte haft några husdjur och ansett att slakt/döda djur var fel oavsätt anledning så skulle du ialla fall vara konsekvent i ditt tänkande och jag har lättare att förstå det, men nu går det bra i ett läge (era lamm och kalvar) men inte något annat likvärdigt läge (kaniner) :smirk:

Katter är bra mycket "grymmare" än ormar, hur ser du på sådant :confused:
Ormen tar och dödar sitt byte snabbt medans katten kan leka med sitt ett bra tag innan dom dödar sitt byte.

Din kanin var inte rädd för att dö, hon var rädd för "hotet" och dog av chocken.
Den förstår döden lika lite som en 2 åring men båda kan blir oerhört skrämda ändå.
Tala om för mig ett djur som tycker det är roligt att bli mat åt andra :smirk:
 

Liknande trådar

Träning Natural Horsemanship FAQ version 1.11 Vanliga frågor En FAQ borde ge svaret på de vanligaste frågorna i ämnet. I NH-forumet är det...
Svar
12
· Visningar
2 318
Senast: saddleman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp