En 4 mån valp vilse i kylan.

KungTulle

Trådstartare
En familj härutanför Sjöbo har blivit av med en valp. Det hände igår måndag.

Här är tidningsartikeln.

Ni som bor nära Vollsjö By i Skåne (Nära Sjöbo/ Brandstad/Vollsjö/Fränninge) och rör er i terrängen eler kör bil på vägarna däromkring kan väl hålla utkik?

Fast det erkännes- en nästan helvit valp är svår att se på håll i snön....

Själv hoppades jag när jag läste att någon helt enkelt stulit hunden när den var lös. Då är den åtminstone inne i värmen nu. :crazy::cry::eek:

http://www.ystadsallehanda.se/artic...9974/1070/SJOBO/&/Valpen-Junior-ensam-i-kylan

Jag kollade extra noga omkring när jag var och handlade inne i Sjöbo idag samt när jag var ute och tog in hästar. Bor väl en 4-5 kilometer bort fr Vollsjö By. Men ett djur kan ju traska en lång sträcka om det vill sig.

Senast ändrad:
Sv: En 4 mån valp vilse i kylan.

Rör mig ett par mil från det området, skall hålla koll.
Just nu är det totalt snökaos här, (igen då) så hoppas valpen tar skydd.

Har vänner i Anklam som jag nu även kontaktat.

Senast ändrad av en moderator:

Åh,stackars liten!!
Han ser ju frusen ut bara på den bilden....
Med snöyran vi har i Skåne nu så hoppas jag han ligger under buskar,trappa var som helst.
Om inte någon hittat honom dvs.
Hoppas ngn hittat och tagit in honom.Och ringer husse så han får komma hem!
Hur är vädret där neråt nu?

Skönt att han är hemma igen, och hoppas han snart blir bättre.

Han hade tur som överlevde. Grannens hundvalpar sprang ut i vägen och blev överkörda. De hoppade fram ur en snödriva tydligen.
Tur att han kom hem i alla fall. Mardröm att förlora en hund... De borde nog börja låsa dörren i fortsättningen, har alltid dörren låst av samma anledning.

åh va skönt att han är hemma igen, hoppas det läker fint det där nu...

Gud vilken lättnad!! Lille gubben..
Hoppas han blir okej snart!
Kan riktigt se honom försöka ta sej in via kattluckan!:laugh:

Heysan stort tack til alla er som har spridt ordet om vår lilla valp och tusin tack for at ni har tittat efter han bra att där finns menniskor som vil spendere deras tid på att hjälp andra ...

han är ju som sagd hemma igen men hans frostskador var lite mere allvarliga än vi först trodde men han får antibiotika och smärtställande och jag bader hans sår med klorhexidin .. så vi får hoppas det blir bra snabbt

tack så mycke til alla ...

Michael

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka