Bukefalos 28 år!

En eller två klasser???

amalia

Trådstartare
När ni åker och tävlar startar ni alltid i två klasser eller händer det att ni bara startar i en?

Ska själv åka och tävla i september... Ska helt klart starta lätt C:1 men klass nr 2 är lätt B:1 och eftersom hon inte är så jättestark i galopperna ännu så känns vi inte riktigt redo för 15m volter i galopp...

Men anmälan gå inte ut förräns i början på september och mycket kan ju hända tills dess. Nu har jag äntligen min tränare stationerad på hemmaplan igen, så nu blir det till att svettas en gång i veckan :D
 
Jag har bara tävlat en lokal med min medryttarhäst och då startade vi bara
en klass. Mest för att se hur han reagerade på själva tävlingsplatsen.
Sedan blev han dålig i en hov i våras så det blev inga fler tävlingar på våren.
Nu i höst kommer vi börja med att starta en klass första tävlingen och
sedan se hur det går att starta två klasser nästa tävling.
 
Är det två klasser så startar jag i båda, så länge det är program jag och hästen klarar av ;)

M.
 
Det beror på vad det är för klasser osv. Rider jag Msv så rider jag bara en klass. Och då jag ridit för laget har jag bara ridit en klass, så att han inte ska vara matt i lagklassen. Annars brukar jag oftast rida två klasser om det t.ex. är två LA.
 
Det beror fkt på hur han känns för tillfället och ska jag gå upp en klass rider jag bara den klassen. man måste ju inte rida alla klasser bara för att man får rida 3 klasser på lokal t.ex..:) men rider jag mina ponner(dressyr LA) så brukar de gå två klasser medans unghästen går bara en klass när han går) i hoppning om man åker i väg på typ meeting så vill jag inte att de ska gå mer än 3-4 klasser helst bara 3 som max för de sliter så att åka långt tävla alla 6 klasser eller hur många klasser de nu är på det stället..



-------------------

star quality all overmy name
 
det beros ju helt på vad det är för klasser, och hur hästenär och fungerar just då. rider för det mesta två klasser (lb la el. la la).
 
På ponnyn startar jag två klasser men på den store blir det oftast bara en. Den stora är inte lika uthållig när det gäller att vänta mellan klasserna och eftersom vi bara startar lokalt än så är det stora startfält... Att stå och glo på matte i 10 timmar är inte så spännande tycker han :smirk:
Men den dagen startfälten minskar ska vi starta två klasser....
 
Nu har jag nog bestämt mig för att bara starta i Lätt c:1 Bättre att göra en ritt bra! Vi väntar nog med att starta lätt b:1 till nästa år.
 
Min häst är bara fem år och detta är hans första tävlingssäsong så jag tycker det räcker med en klass när vi är ute. Rent konditions- och styrkemässigt skulle han orka men psykiskt vete 17... :)

Jag vill att tävlandet ska vara ordentligt positivt för honom så det får hellre bli för lätt än för svårt och jobbigt.

Har tre tävlingar kvar i år - en nu 1/8 och sedan två stycken i oktober och där har jag ev tänkt att rida två klasser på den sista som går 24/10.
 
Jag tävlar oftast (och helst) två klasser. Ibland är det ju en av klasserna som är för lätt eller för svår, och då blir det bara en klass. Jag rider helst två klasser då ponnyn är lite små-tittig ibland och vi behöver då en "titt-klass" först för att sedan ge gärnet! :D :p
 
Jag rider alltid bara en klass, men det beror inte på hästen utan på att jag är så totalförvirrad att jag absolut INTE kan hålla 2 program i huvudet!!! Snacka om att vara dåligt lämpad för dressyrtävlande... :rofl: :rofl: :D
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 651
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 535
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 824
Senast: Mia_R
·
Hästvård Jag har ett 15-årigt hoppsto jag hämtat hem från betet för 1,5 vecka sedan. Hon har alltid varit något smått klumpig av sig men har de...
Svar
8
· Visningar
1 738
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II
  • Stripbete

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp