en fråga bara

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare juni_cool
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 223
J

juni_cool

hejsan jag har precis betäckt mitt sto och jag har tänkt att utbilda fölet i lite allt möjligt men jag hade tänkt att tävla det sen men jag blir ju över 18 innan den är utbildad klar:confused:så får jag inte tävla en d-ponny fast jag är över 18 .finns det nån annan gren det inte är åldersgräns på?:)

Sv: en fråga bara

Du får tävla ungponny i avd. B även om du är över 18 :idea:
Men du får aldrig starta den i avd. A...

Men du får väl vara med, utan att tävla även fast hästen är äldre? Eller har det ändrats?

jag vet inte men skulle velat tävla med den när jag har utbildat den klart fast det blir en d.ponny ellerc-ponny så blir lite svårt för jag hjar ju fyllt 18 då

Du får tävla western. där har de inga storlekskategorier. vuxna får rida ponnys osv bara ekipaget är propitonerligt.

I western finns alla möjliga grenar, "dressyr", körning, hoppning, Longering(iof för unghästar), Leda i grimma klasser med mera.

*tk*

Får man starta en äldre ponny om man är över 18?
Tänkte i avd B då. :idea: (-lampan)

oh, tack så mycket! Då är det inte helt idiotiskt att kanske börja rida ponny lite mer. :rofl:

hejsan jag har precis betäckt mitt sto och jag har tänkt att utbilda fölet i lite allt möjligt men jag hade tänkt att tävla det sen men jag blir ju över 18 innan den är utbildad klar:confused:så får jag inte tävla en d-ponny fast jag är över 18 .finns det nån annan gren det inte är åldersgräns på?:)
Du får tävla i Avd. B även fast du är över 18 år ;) Vill du sen ut och tävla i Avd. A så får du tävla din D-ponny som en ridhäst!

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
995
Senast: Mli
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
1 034
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med... 2
Svar
27
· Visningar
1 183
Senast: Raderad medlem 147980
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
1 037
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Guldfasanerna
  • Bästa kloslipen?