en fråga om hööks bomlösa sadel?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare kakankakan765
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 021
K

kakankakan765

såg idag att dom hade bomlös sadel på hööks i 16 tum.

letar efter en bomlös till mig och min ponny och äntligen såg jag en liten:)

någon här som har den bomlösa från hööks?
hur är den?
känns som att de är en billigare/sämre modell än dom lite dyrare?

har kollat på sadlar på stall vrå också men det blir väldigt dyrt ,vad tror ni om den på hööks?

padden verkade INTE skön iaf, men man kanske kan ha en annan pad till?

jag har provat en bomlös från hööks en gång på min ponny men det var den stora storleken 17 elelr 18 och den var vääldigt stor på han och för mig och gav världens avtryck där den suttit sen.

men det kanske berodde på att den var för stor?

Sv: en fråga om hööks bomlösa sadel?

Självklart känns den billigare än de dyrare - den ÄR billigare. Jag trivs inte i hööks bomlösa men jag vet att de finns de som gör det.
Padden från hööks är skit, den måste byggas om om den öht ska funka hyfsat. Satsa på en dyr pad. Skito eller liknande.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
540
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 299
Senast: iNHALE
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 344
Senast: lillamy73
·
Utrustning När man äntligen hittat rätt till hästen i sadeldjungeln så kommer tvivlen kring om sadeln passar mig. Hur vet jag vilken sitsstorlek... 2
Svar
29
· Visningar
3 141
Senast: Ace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka