En fråga om täcke...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare bii
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 665
B

bii

jag undrar om man på vintern tex kan använda ett fleecetäcke och ett regntäcke på hästen istl för vintertäcke??

o när kan man bara använda ett flecetäcke? kan man göra det om hästen tex blivit lite blöt och får stå inne en stund lr??

:confused:

Sv: En fråga om täcke...

Jag brukar använda dubbla täcken på vintern, ett regntäcke över innetäcket. Ekonomiskt sett är det bra:) Innetäcken brukar ofta vara mjukare och inte heller ge samma skav som en del utetäcken gör på känsliga hästar.

Fleecetäcke kan man som du skrev använda på hästen inomhus om den t ex är blöt. Också ganska bra efter träning i transporten om man vill ha ngt rejälare än svettäcke men där fukten lägger sig utanpå.

Sv: En fråga om täcke...

Ska du ha fleccetäcke under vintertäcket kan det vara ide att köpa en storlek för litet, annars rör det på sig och kan orsaka skav.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
202
Senast: Shixle
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
933
Senast: Bison
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
621
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
890
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka