En fråga till...

Sv: En fråga till...

spyr, diarre, spruckna såriga tassar... inflammation i körtlarna.. mm har även varit i skara men de vet inte vad det är..

Tror inte att alla de syptomen beror på fodret.

Att hunden kräks och har diareé kan bero på fodret, men det bör i så fall gått över på någon/några dagar om du nu slutade ge hunden fodret när den blev dålig.

Det kan dom väl, alla hundar är ju olika...Jag gav min tik Best in Show light Lamm o & Ris och hon fick allergieksem av det.....

Jag har svårt att se att ett hundfoder ska kunna orsaka körtelinflammation.

Det förstås , men får dom allergiska reaktioner så kan ju immunförsvaret få sig en omgång och lymfkörtlarna reagerar ju då och........man vet aldrig...

Jag var ju med om en underlig "sjukdom" häromdan...veterinärerna kliade sig i huvudet och hade aldrig sett nåt sånt....DOm tror benhårt fortfarande på borrelia/erlicia och ville att jag skulle ge både smärtlindrande och antibiotika till hunden....men han är 100 återställd idag och jag väntar hellre på svaren innan jag börjar med sånt.....Jag tror på min teori att han helt enkelt fick "nackspärr"

allihop.... Hunden har fått allergisk reaktion på hundmaten... Min moster som äger denna hund har enbart haft honom i 3 veckor o tidigare har han levt på Di**er... Blev tydligen för mkt för hans mage med så mycket "nyttigheter"...när hon bytte till ett ordenligt foder Så nu hoppas vi på ändring då hon köpt "sjukmat" till honom

Liknande trådar

Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 531
Senast: ufot
·
Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 134
Senast: Lobelia
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 172
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Jag funderar på namn antingen till valpen jag ska hälsa på på lördag eller en senare. Men jag funderar på namnen. Jag har råkat snöa in... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
4 069
Senast: Tajger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tar jag rätt beslut att avliva?
  • Vilken ras passar mig?