Bukefalos 28 år!

En fråga(tror den hamnar rätt?)

Eliin_87

Trådstartare
Det är pappa och morfare man brukar skriva på boxskylten?
jag är verkligen sämst på det här :o
Min hästs pappa är falleur, men jag förstår mig inte på vem som är hans morfar,är det silvan,eller soli?..hästpasset är krånglit att förstå :p
Hoppas nån kan hjälpa mig.. :)
 
På halvblod brukar man skriva pappa och morfar. På många andra raser skriver man pappa och mamma.

Halvblodshingsten Falleur var e:Silvan, så att då är Silvan din hästs farfar.

Det fanns en halvblodshingst som hette Solid, är det kanske han som är morfar?
 
Jag skriver
e. pappa
u. mamma e.morfar

Då tysker jag att det viktigaste är med.
 
I hästpasset så står fadersledet överst, sen delar det sig åt höger och för varje står pappan över och mamman under. Bara att räkna "far-mor-far-far" eller hur du nu hoppar i leden :)
 
Det är inte Falleurs morfar du ska skriva, utan din hästs mammas far (=morfar)!

Fast jag brukar skriva:
FAR - MOR - MORFAR (helt och hållet valfritt) :)!!!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
860
L
  • Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 553
Senast: karl_h
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 322
Senast: Elendil
·
L
  • Artikel
Dagbok Igår så var mamma och pappa och min valp här ❤️ Och det gick faktist ganska bra och valpen och M kom mycket mera överens denhär gången...
Svar
5
· Visningar
846
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp