Sv: En gång för alla....
Du får nog ringa till Tyskland om du vill få lite vägledning, för om man mailar till dom så vidarebefordrar dom mailet till Ingdams, då de är ÅF för Passier i Sverige.
Jag hade PRECIS samma problem med Ingdams!
När Olof var här för måttagning i slutet av augusti så beställde vi en bomvidd större än vad han avr, men jag vill ha två bomvidder större då jag visste att hn skulle muskla sig jättemkt! Men Ingdams sa att det skulle bli för stort... Efter 1½ vecka ringde jag och sa att jag vill ha 2 bomvidder större (än vad han avr vid måttagningen) men de vägrade. Om jag valda att ta 2 bomvidder större skulle de inte ta tillbaka sadeln om den inte passade. Nehepp, då vågade jag ju inte det...
Några veckor senare när den kommer... Vad tror du? Sadeln är för smal! Det dröjer 2 veckor innan Ingdams komemr ut och kollar, och jovisst, han konstaterade också att sadeln var för smal. Sedan beställde han en bomvidd större än vad han var vid måttagningen då, och jag säger att jag vill ha 2 bomvidder större än vad han var då. Men Olof säger nej, så mkt kan inte en häst växa på så kort tid...
5 veckor senare komemr sadeln (2 veckor försenad) och - drumvirvel - sadeln passar FORTFARANDE inte! Sadeln var för smal nu också! Sadeln gled fram typ en decimeter vid ridning, och hästen gick allmänt konstigt. Så då sket jag i Ingdams...
(ps, en bomvidd i Passier är 0,5 cm, och hästen breddade sig från 29,5 som han var i augusti till över 31 bom som Passieren var sista gången jag fick den)