En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Det skulle vara vi kanske. Vet dock inte om det är så mkt att komma med, en slö schäfertik med pålagringar och en galen valp på 11 veckor. :rofl:
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Jag hade gärna erbjudit skjuts om det inte vore för att jag sitter i samma sits :o , vi brukar få låna mammas mini cooper..men det är nätt och jämt att jag, min karl på två meter , en schäfer och en rund liten terrier får plats ..:rofl:
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

KL

Åh, jag skulle så gärna vilja åka på erat miniläger och träffa alla kändisar!

Blir så svårt nu bara med en lilleskrutt, men nästa år kanske? :idea:
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

jag har ju eng. staffe så jag är ju också utböling, om jag nu kan komma.
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

*kl*

Nu blev jag träningssugen på riktigt..
Senaste åren har varit för stressiga för att hinna med något organiserat tränande, men bilderna och läsa det ni skrivit fick upp sugen igen :D
Vore kul att få hänga med någon gång, om man är välkommen med två lite äldre men mycket pigga schäfrar!

Nu blir det mest lydnand och en del spår på egen hand, men det går ju på i samma gamla hjulspår, och hundarna gillar ju att få lite nya saker att tänka på.. Känner ingen på bk här längre (gick där för många år sedan) och schäferhundsklubben i Salem fick jag rätt dåliga vibbar av när jag var där tyvärr (bör tillägga att även det var några år sedan).
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Har gjort tills i februari, rätt nära schäferhundsklubben dessutom :) Mina föräldrar bor där också, och hundarna är där på vardagarna när jag jobbar (tiekn är egentligen deras, men vi kör delad vårdnad :D )
Nu bor jag i Södertälje.
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

En tik och en hane, de är 9 år bägge två, från samma kennel (uschigården) och har samma pappa.
Tränade en hel del på BK i södertälje (lydnad och spår ffa) när de var yngre, men äv diverse olika skäl har vi inte kommit vidare med träningen, vilket jag tycker är rätt synd, för hundarna är bra. Nåväl, de trivs med livet och får stimulans ändå.

Hanhunden, hade ingen bra på tiken på min jobbdator:
Max-bad-liten.jpg
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Aha, då ställer du ut också kanske? Jag har för mig att uschigården en av dom ledande i sverige där..eller är jag helt ute och cyklar nu?:o
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Nej nej, här ställs inte någon schäfer i onödan! Hatar att springa *S* Hade gjort det om vi skulle avlat på någon av dem, men det har aldrig blivit aktuellt. Tror pappa ställt tiken någon gång, men blev nog inte mer än en gång.
Uschigården ställer ut ja, men det är brukshundar, inga snygga idioter, utan snygga brukshundar med bra skalle ;)
Det blev att vi köpte därifrån då min första schäfer kom därifrån, även om han hamnade hos mig först som vuxen.
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Fast jag skulle inte kalla hundar från Uschigården för bruks utan det är ren utställning för mig.
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Jag har börjat fila lite på boende och Piru har väl en idé om var vi kan träna lydnad och lägga spår.
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

V.29 funkar för mig, inte hela helgen men en av dagarna. (Nu måste jag skynda mig och gå en lydnadskurs först... :D:angel:)

Dock undrar jag om det går att samåka med ngn från Stockholm då jag saknar bil/körkort?

Det går bra att åka med mig!
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Kom vi överrens om nån vecka? Helgen v. 29 är tyvärr mycket sämre för mig. Jag är inte säker på om vi hinner tillbaka från Kirkenes tills dess. Vecka 30 hade passat perfekt.
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Det lutar åt v. 29. Jag är inte ledig någon annan helg och Piru hade också sämre med tid v. 30.
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Ok. Vi kommer v 29. Då har vi tältat i två veckor. Jag har en misstanke om att vi lär vara rätt nöjda vid det laget.

Men det finns en risk att vi kommer direkt från norrland då, tänkte på Skogstrollets skjuts där. Om vi tröttnar tidigare och åker hem till Stockholm innan så går det bra dock!
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Jag är imponerad av att ni ens tältar. Själv får jag panik av att ens titta på en luftmadrass.

Men kommer ni till Örebro blir ni ju lite uppassade i varje fall. Jag har ju, dumt nog, lovat att sköta markservicen, hehe.
 
Sv: En heldags träning i Örebro *bildbomb*

Men tycker Krasux kan bli med också då fick ju skogstrollet skjuts med henne.

I morgon förmiddag får jag besked om planen jag tänkt på.
Var på rekognoseringsuppdrag där idag såg riktigt fint ut.
det är världsklass på stället helt fridfullt med fin plan och ett torp med Lada som var inredd. det som är lite negativit är att det är ute dass o inge rinnande vatten. Men det är ju bagatell i fråga. det kan vara 3km från en statoil mack om nåt saknas 10km till hallsbergs centrum. Sen grillplats o badplats intill. Skogen är fin tallskog bra för sök o spår träning för dom som vill.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp